שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סערה בעקבות התוכנית של לוין: בימין מברכים – לפיד: "לא רפורמה, אלא מכתב איום"
סערה במערכת הפוליטית לאחר פרסום תוכניתו המשפטית של לוין | סמוטריץ' ורוטמן: "עושים 'ריסטרט' למערכת המשפט" | לפיד: "נילחם נגד הטירוף הזה בכל כוחנו"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הרוחות במערכת הפוליטית סערו אמש (רביעי) לאחר התוכנית שהציג שר המשפטים יריב לוין, רפורמה במערכת המשפט שהוא מבקש להעביר. ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר על הממשלה, "כמו כנופיה של עבריינים, יום לפני הדיון בבג"ץ על חוק דרעי, הממשלה שמה על השולחן אקדח טעון". והוסיף כי "מה שיריב לוין הציג היום זה לא רפורמה משפטית, זה מכתב איום. הם מאיימים להרוס את כל המבנה החוקתי של מדינת ישראל. אנחנו נילחם נגד הטירוף הזה בכל כוחנו, אבל גם אם הוא יעבור, זה לא סוף פסוק. נמשיך להילחם, נחזור, נבטל הכל".

יאיר לפיד תוקף את תוכנית המשפט של לוין | צילום: עידו רימון

עוד מבחזית החדשות

ח"כ גדעון סער קרא לתוכניתו המשפטית של לוין "הוצאה להורג של משנתו הדמוקרטית והמשטרית של מנחם בגין". לטענתו, "אין ספק שמנחם בגין היה דוחה כל אחד מסעיפי התוכנית לשינוי המשטר בישראל. על תלמידיו האמיתיים מוטלת החובה להאבק בה. וכך אעשה".

בהודעת משותפת עם יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט שמחה רוטמן, בירך שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ את תוכניתו של לוין, ואמר כי "אנחנו עושים הערב ריסטרט למערכת המשפט". והוסיפו כי התכנית "עולה בקנה אחד עם תכנית 'חוק וצדק' שהשקנו ערב הבחירות". לטענתם, הממשלה קיבלה "מנדט מלא לחזק את האמון הציבורי במערכת המשפט ולחזק את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי "מערכת המשפט סובלת מחוסר אמון גדול במיוחד בציבור הישראלי, על רקע התערבות והטייה פוליטית פעם אחר פעם". והוסיף, "התחייבנו לשינוי מהותי במערכת המשפט ולשם כך קיבלנו את אמון העם, כדי שנחזיר את האיזון בין הרשויות ולהחזיר את השלטון לעם. מברך את ידידי השר לוין שמקדם את הרפורמה שתפסיק את הפוליטיזציה של מערכת המשפט ותחזיר את האמון במערכת".

חבר הכנסת משה גפני בירך על הרפורמה ואמר כי בעבר ניסו להעביר תוכנית דומה, "בשנים האחרונות בית המשפט פסק נגד ציבורים רבים בכלל, ונגד הציבור החרדי בפרט, והצליח לקומם עליו את רוב חברי הכנסת", לדבריו, "אני שמח שהיום יש רוב שסבור כמונו, לשינוי מערכת המשפט בישראל שעקרונותיה תואמים את דרישתנו, אך במהלך החקיקה נידרש לשינויים והשלמות בתכנית".

יו"ר וועדת העבודה והרווחה ח"כ הרב ישראל אייכלר אמר, אני "מברך ומחזק את ידידי שר המשפטים יריב לוין על התיקונים החשובים במערכת המשפט ומאחל לו הצלחה גדולה. הצלחתו היא הצלחת עם ישראל כולו".

יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון אמרה על תוכניתו המשפטית של לוין: "כאחרון המאפיונרים ובשליחות דון נתניהו התייצב ערב הדיון בבג"צ לוין כדי לאיים על בית המשפט. הוא לא מציע תיקונים אלא להנחית בשם נתניהו פצצת אטום על הדמוקרטיה הישראלית. במהלך פוטיניסטי נתניהו באמצעות לוין מאיים להרוס את כל מה שנבנה פה במשך קרוב ל-75 שנים. זאת לא מערכת המשפט שנמצאת לבדה תחת איום, אלא ערבים וכל מי שאינו גבר אשכנזי או מתנחל. זהי הכרזת מלחמה על מדינת ישראל, ועל כל הישראלים להתייצב ביחד כדי להציל את ישראל מידיו של לוין".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, אמר לחדשות 13 כי הרפורמה היא "סכנה גדולה לאזרח הפרטי. מה שמוצג כרפורמה משפטית בכותרת של חיזוק המשילות הוא הלכה למעשה השינוי של המשטר בישראל". לטענתו, "אין לנו מערכת מאוזנת. אין לנו חוקה ששומרת עלינו. אין לנו שני בתים בשיטת הממשל. אין לנו ישות אחרת שאנחנו יכולים לפנות אליה. יש ממשלה שברובה שולטת בכנסת, ועכשיו זו וזו ביחד ישלטו בבית המשפט". והוסיף כי "הציבור לא יכול להישאר אדיש" הוא קרא "להשמיע קול במסגרת החוק ללא אלימות".

ח"כ דוד אמסלם אמר, "אני מברך על הצעדים הנכונים והנחוצים שהציג הערב שר המשפטים יריב לוין- תיקון מערכת המשפט בישראל זה המהלך העיקרי שמדינת ישראל זקוקה לו. מדובר במהפכה מתבקשת שרק תחזק את המערכת, תעשה סדר ותחזיר את האיזון בין הרשויות השונות. אני מבין שלפיד כבר מקשקש על כך שיחזור ויבטל הכל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים