שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סערה בועדת החוקה על הרחבת החוק הנורבגי
על פי הצעת החוק יורחב השימוש ב"חוק הנורבגי" כך, שבסיעות שמספר חבריהן הוא 18 ומעלה יוכלו להפסיק את חברותם עד שליש מחברי הסיעה
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן | צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

ועדת החוקה בראשות חה"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) התכנסה היום (ראשון) לראשונה כדי לדון בהצעת החוק להרחבת "החוק הנורבגי".

על פי ההצעה, יורחב השימוש בהסדר "החוק הנורבגי" עבור הסיעות הגדולות יחסית, כך שההסדר לא יהיה מוגבל לחמש ח"כים, אלא סיעות שמספר חבריהן הוא 18 ומעלה יוכלו להפסיק את חברותם עד שליש מחברי הסיעה. המשמעות התקציבית של הרחבת החוק היא תוספת של כ-8.5 מיליון שקלים בשנה.

עוד מבחזית החדשות

רוטמן פתח את דיוני הוועדה לקראת הכנת "החוק הנורבגי המורחב" לקריאה ראשונה ואמר "ביסוד החוק הנורבגי המלווה אותנו שנים רבות, עומד הכרח שאינו נתון לוויכוח, עומס העבודה המוטל על הח"כים במיוחד לאור כך ששרים וסגני שרים אינם חברים בוועדות. במפלגות הקואליציה כל ח"כ חבר ב-7-5 ועדות, וההצעה נועדה לאפשר את עקרון ההשתתפות בדיונים ע"י האפשרות להתפטר ולהכניס את הבאים בתור לכנסת. עמדתי העקבית לאורך כל השנים היא שההסדר הנורבגי מצוין. הדבר היחיד שאמרתי הוא שיש לראות איך מחזקים את עצמאות הח"כים ולא משאירים ח"כים נורבגים שאינם עצמאיים. כחלק מהרצון לחזק את מעמדם העליתי גם הצעת חוק פרטית שאמרה שח"כים לאחר שהפכו לנורבגיים לא יוכלו להעיף אותם מהכנסת מהרגע להרגע".

עוד אמר רוטמן "הצעת חוק הלאום לפיה המשפט העברי ישמש מקור השראה למחוקק לא הבשילה בנוסח זה אלא בנוסח רזה יותר אך זו חובתי כיו"ר ועדה שהוא ישמש כמקור לפחות בוועדה הזו".

ח"כ טלי גוטליב התייחסה גם היא להצעת הוועדה ואמרה "אנו מופקדים על הקופה הציבורית, ולא מעניין אותי, לצורך השיח, כמה "נורבגים" היו בממשלת בנט-לפיד, ולא מעניין אותי הפזרנות ותחושת הבוז שהייתה לי כשראיתי את כמות הנורבגים. ההחלטה צריכה להיות עניינית בדבר הזה, ובאשר לעבודת השרים, יש שרים שעבודת המשרדים שלהם היא מורכבת ומסואבת, ולכן יש היגיון בחוק הקיים שיש בו חמישה נורבגים לאפשר למשרדים הגדולים שיהיו להם "נורבגים", ויש משרדים שהעבודה בהם היא דלה מאוד. אני פתוחה להקשיב ואולי אני טועה, השיטה הופכת חברי כנסת לפיונים".

בנוסף, נרשם עימות בין הח"כים לחה"כ עופר כסיף (חד"ש), כאשר חברי הוועדה מסיעות הליכוד וש"ס יצאו בהפגנתיות כשכסיף התייחס להפגנה כנגד הממשלה החדשה אמש בתל אביב ואמר "הייתה הפגנה מצוינת כנגד ההפיכה המשטרית שמובילה הממשלה הדיקטטורית בראשות העבריין הסדרתי". חברי הכנסת גוטליב ומילביצקי ענו לו בתגובה "אתה תומך טרור עלוב ובוגד".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. נורבגים,צרפתים , שוודים – לא משנה העיקר להכניס עוד מקורבים , עוד כיבודים והכל על חשבון משלם המיסים הפראייר .
    במקום למרכז , לצמצם ולייעל מוכרים לנו שקרים מצוצים מהאצבע .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים