שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סעודיה: חמוש רצח מאבטח בקונסוליה של ארה"ב וחוסל
גבר חמוש הגיע לבניין הקונסוליה ונעצר על ידי המאבטחים שזיהו שהוא נושא נשק | הוא פתח לעברם באש ופגע במאבטח ממוצא נפאלי | המאבטחים האחרים הצליחו לנטרל אותו
ארה"ב | צילום: donfiore, שאטרסטוק

סוכנות הידיעות הממלכתית של סעודיה SPA, דיווחה אמש (רביעי) כי גבר חמוש ירה למוות במאבטח בכניסה לבניין הקונסוליה של ארה"ב בעיר ג'דה שבסעודיה – וחוסל. מחלקת המדינה האמריקנית אישרה את המידע.

ממחלקת המדינה נמסר כי "מאבטח נפאלי שעובד בכוח המשמר המקומי של הקונסוליה נהרג. המתחם ננעל בהתאם לנהלים, ואף אמריקני לא נפגע בתקיפה". עוד נמסר שהאירוע נחקר על-ידי הרשויות בסעודיה, וכי "השגרירות והקונסוליה של ארצות הברית במדינה נשארות איתן בקשר רציף".

עוד מבחזית החדשות

דובר המשטרה המקומית מסר כי "אדם הגיע ברכב לבניין הקונסוליה, וכשיצא ממנו נעצר על ידי כוחות הביטחון שזיהו כי הגיע חמוש בנשק. הוא פתח לעברם באש ופגע במאבטח שנפצע באורח קשה, אך זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו". לדבריו, "במקום התפתחו חילופי אש והמאבטחים הרגו את החמוש".

אין זו הפעם הראשונה שהקונסוליה האמריקאית היוותה מוקד לירי, כבר מספר פעמים שקרה כך בעבר. בשנת 2016 הגיע למקום מחבל מתאבד שפוצץ את עצמו סמוך למתחם ופצע שני בני אדם. בשנת 2004 תקפו חמישה מחבלים חמושים בפצצות ואקדחים את הקונסוליה והרגו תשעה בני אדם, חמישה עובדי קונסוליה וארבעה עובדים מקומיים. כוחות הביטחון הסעודים שניהלו קרב ארוך עם המחבלים הרגו שלושה מהם ועצרו שניים נוספים, ומותם של אחד מהם נקבע מאוחר יותר בבית החולים לאחר שנפצע בחילופי האש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים