שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » סמוטריץ' נגד כוכבי: "האחריות הועברה אליי בחוק – ומפקדי צה"ל יפעלו בהתאם"
הרמטכ"ל אביב כוכבי בראיון: "ליהודה ושומרון יש מפקד אחד" | סמוטריץ' בתגובה: "האחריות הועברה אליי בחוק – ומפקדי צה"ל יפעלו בהתאם"
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' | צילום: רפי בן חקון, לע״מ

שר האוצר בצלאל סמוטרי'ץ' שמכהן גם כשר נוסף במשרד הביטחון, תקף הבוקר בחריפות את הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי, שאמר בסדרת ראיונות כי "ליהודה ושומרון יש מפקד אחד".

לדברי סמוטריץ' "אם כוכבי היה מבקש להבין ולא רק לתקוף בפופוליזם כהכנה לכניסתו למגרש הפוליטי הוא היה מדבר איתי ומבין שהמטרה היא לא לפגוע בשרשרת הפיקוד של צה"ל אלא להוציא את המנהל האזרחי מצה"ל ולאזרח אותו. צה"ל יעסוק בביטחון ומערכת אזרחית תנהל את החיים האזרחיים. טוב לאזרחים וטוב לצה"ל".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר סמוטריץ': "היה כבר מינוי חיצוני לשרשרת הפיקוד, כשהעבירו את האחריות על פיקוד העורף לשר להגנת העורף והשמים לא קרסו. ובכלל, כוכבי התבלבל ושכח שישראל היא מדינה שיש לה צבא ולא צבא שיש לו מדינה. האחריות על מתפ"ש והמנהל האזרחי הועברה אליי בחוק ואני משוכנע שמחליפו ויתר מפקדי צה"ל יפעלו בהתאם לחוק".

בתגובה לדברי סמוטריץ' אמר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "סמוטריץ' ונתניהו, אתם התבלבלתם. חובתו המקצועית של הרמטכ"ל להגיד את האמת ולהתריע, גם אם זה לא ערב לאוזניהם של פוליטיקאים. מסע ההפחדה וההשתקה מול בכירי מערכת הביטחון והדרגים המקצועיים יפגע בביטחון, לא פחות מפיצול הסמכויות ההרסני ביהודה ושומרון מטעמים פוליטיים. אני קורא לכלל בכירי המערכת להמשיך ולהשמיע את קולם, באופן ממלכתי ומקצועי. על נתניהו וגלנט לגבות את הרמטכ"ל ולגנות את המתקפה הפוליטית עליו מיד".

כוכבי, שיסיים את תפקידו בקרוב אמר בריאיון ל-ynet כי "לא יכול להיות שיהיו שני מפקדים ביהודה ושומרון. העבודה שמג"ב עושה ביהודה ושומרון היא מצוינת ואני מקווה שהמצב הזה יישאר בדיוק כפי שהוא היום. שרשרת הפיקוד חייבת להישמר. זה אומר שמי שמפקד על הכוחות הוא מפקד אוגדת איו"ש ומעליו אלוף הפיקוד. כולם נתונים לפקודות, להנחיות, לנהלים ולמדיניות של מפקד הפיקוד ושל הרמטכ"ל".

לטענת כוכבי, השליטה במנהל האזרחי ובמתאם פעולות הממשלה בשטחים, תאפשר לסמוטריץ' להכתיב את המתרחש בשטחים ביום יום. כך, בנוסף, תהיה לסמוטריץ' שליטה על התמונה שתוצג לדרג המדיני, שכן המנהל עוסק כמעט בכל היבט של חיי התושבים הפלסטינים. עד היום היה האזור נתון לריבונותו של אלוף פיקוד המרכז, שחלש על אוכלוסייה שמונה כיום כשלושה מיליון פלסטינים ומאות אלפי ישראלים.

עוד מבחזית החדשות

לדברי כוכבי "במבצע 'שומר החומות' הוצאנו את מג"ב מיהודה ושומרון לערים המעורבות לכמה שבועות ובזמן הזה הקפצנו גדודים במקומם. אם נמשיך לעבוד כך, כשפלוגות מג"ב נשארות באיו"ש תחת ההנחיות של הרמטכ"ל ושל פיקוד מרכז, אז מצוין. אם לא, אז יקרה אחד מהשניים: או שנצטרך להפעיל עוד גדודי מילואים או עוד גדודים סדירים. זה לא נכון וזה לא נכון. הכוח הסדיר ייפגע במוכנותו למלחמה, והמילואים כבר נושאים בנטל מאוד גדול באיו"ש. לכן צריכים להמשיך בפתרון הטוב ביותר שכבר קיים: לעזור למשטרה ולמשרד לביטחון פנים כשהם צריכים תגבורי כוחות".

הרמטכ"ל כוכבי פורש מצה"ל בשיאן של סערות פוליטיות ומשפטיות. למחליפו, הרצי הלוי הובטח על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי עמדתו תשמע לפני מימוש כל החלטה שקשורה לצה"ל. בצבא צפויים ככל הנראה להתנגד כמעט לכל דרישה לשינוי, כולל להצעת החוק על פיה לא תיפתח חקירה פלילית נגד לוחמים שנחשדים בביצוע עבירות מסוימות במהלך פעילות מבצעית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים