שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סמוטריץ' נגד בן גביר: "הפרס הגדול ביותר לאויבנו תהיה הפלת ממשלת הימין"
שר האוצר הזהיר כי "אנחנו עומדים בפני אישור תקציב המדינה, לא נביא שינוי באמצעות חרם" | ח"כ סעדה על התקציב: "יש העדפה של זהות יהודית, זו האג'נדה שלנו"
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ | צילום: שלומי אמסלם - לע"מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (שני) למחלוקות בקואליציה, בין היתר עקב החרמת חברי "עוצמה יהודית" את ישיבות הממשלה והוועדות השונות, וקרא לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר "לשבת ולדבר, יחד עם ראש הממשלה נתניהו. כפי שאמרתי בשבוע שעבר, הדרך להביא לשינוי היא לא באיומים ולא בהחרמה. הפרס הגדול ביותר לאויבינו תהיה הפלת ממשלת הימין".

עוד אמר סמוטריץ': "אנחנו עומדים בפני אישור תקציב המדינה בקריאה שניה ושלישית. אני אומר לכל חבריי לקואליציה: זו העת ללכידות ולמשמעת קואליציונית כולנו מחויבים להחלטות הממשלה ולא נשלים עם הפרת משמעת של איש הישר בעיניו יעשה".

עוד מבחזית החדשות

ח"כ משה סעדה (הליכוד) התראיין ל-ynet על העברת הכספים הקואליציוניים המיועדים בין היתר לחברה החרדית ולחיזוק הזהות היהודית , ואמר כי הם "דבר מבורך, כי זה חינוך לערכים ומצוינות, לציונות ולאומיות. הממשלה הקודמת העבירה המון כספים לחיזוק הזהות הערבית, שמתוכם יו"ר רע"מ מנסור עבאס קיבל לעצמו חצי מיליארד לבזבוזים, אז בממשלה הזאת הקו קצת שונה – גם הציבור הערבי יקבל כספים אבל החיזוק באופן משמעותי יהיה למסורת והתיישבות ביהודה ושומרון".

עוד אמר סעדה כי: "זו האג'נדה שלנו וזה עניינו של התקציב, העדפה של זהות יהודית על פני דברים אחרים", אך ציין גם כי "לימודי ליבה זה לא פחות חשוב, זה כרטיס הכניסה של החרדים לחברה הישראלית וחייבים לחזק ולעודד את זה, אבל גם פה צריך להבין שיש תהליכים שלא קורים ביום אחד".

בהמשך התייחס ח"כ סעדה לשיחות בנוגע לרפורמה המשפטית בבית הנשיא יצחק הרצוג, והאשים כי "ציבורים שלמים יצרו תבהלה והפחידו את הציבור שתהיה פגיעה בנשים ובכלכלה. אז לא התעלמנו, ופנינו לפשרה. זה אומר שאנחנו מעוניינים לוותר כי אין לנו ארץ אחרת וחשוב לנו לנהל שיח". לדבריו "נגיע לפשרה טובה לכל עם ישראל, כי לכולם ברור שחייבים רפורמה בצורה כזו או אחרת. אין מחלוקת שבית משפט היום הוא לא יעיל, יוצר עינוי דין, והענישה היא מקלה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כסמוטשפריץ אומר "אויבינו",למי הוא מתכוון באמת?
    משום מה נראה לי שהוא מתכוון לחילוניים..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים