שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סמוטריץ' בתגובה לדברי ביידן: "זכותנו לבנות את הארץ בכל מקום"
שר האוצר התייחס לדבריו החריגים שאמר נשיא ארה"ב, שכינה את ממשלת נתניהו "הקיצונית ביותר שאני זוכר" ואמר: "זה לגיטימי שיהיו חילוקי דעות"
שר האוצר בצלאל סמוטריץ | צילום: לע״מ

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' הגיב היום בצהריים (שני) לדבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שטען כי "שרים שאומרים "אנחנו יכולים להתנחל בכל מקום" הם חלק מהבעיה" ואמר כי "זכותו להביע ביקורת, זכותנו וחובתנו להמשיך ולפעול למימוש השליחות של אזרחי ישראל, להגן על עצמנו ולבנות את ארץ מולדתנו".

עוד אמר סמוטריץ', חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, כי"אני מכבד את הנשיא, שיתוף הפעולה והיחסים בין המדינות חזקים מאי-פעם. זה לגיטימי שיהיו גם חילוקי דעות".

בריאיון לרשת CNN, שהתפרסם אתמול, אמר ביידן כי "זו הממשלה הקיצונית ביותר שראיתי, מאז ימי גולדה מאיר". ביידן גם שוב התחמק מהשאלה האם יזמין את נתניהו בקרוב לביקור בבית הלבן, ואמר בתגובה כי נשיא המדינה יצחק הרצוג יגיע בקרוב. "נתניהו עוד מנסה לפתור את הבעיות בקואליציה", אמר, כשברקע ההצבעה הצפויה היום בכנסת על ביטול עילת הסבירות.

ביידן ציין בפני המראיין כי הוא ממשיך להאמין בפתרון שתי המדינות באשר לסכסוך הישראלי פלסטיני, ומתח ביקורת על חברים בממשלה על "השקפתם בנוגע להתנחלויות ביהודה ושומרון".

גם משרד החוץ הפלסטיני התייחס לדבריו נשיא האמריקאי ומסר כי "אנו מברכים על העמדות והסטירה חסרת התקדים שהפנה נשיא ארה"ב ביידן לממשלת נתניהו, תוך שהוא מתאר אותה כ"ממשלה הקיצונית ביותר בתולדות ישראל'. אנו דורשים לתרגם את דבריו ועמדותיו למעשים וצעדים המבטיחים את הגנת העם הפלסטיני מפני הקיצוניות והגזענות של ממשלת ישראל, ומבטיחים הגנה על פתרון שתי המדינות".


הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. ביידן לא יהיה רלוונטי בקרוב מאוד. בבחירות הבאות בארצות הברית, האיש חוזר לאחד מבתיו בידיים ריקות ובפנים מבויישות.
    על זה נאמר: תודה לאל.
    לא להתייחס לשום מלה של הרדום. משפחת ביידן המושחתת. על זה לא נשאל אף פעם. חצוף! שידאג למדינה
    שהרס ולמשפחה שלו. רופס חסר יכולת.

  2. הגרנדמייזר שלנו כל כך נמוך אשר לא מבין כי ללא ארה"ב במזרח התיכון ,לא יכולים להתקיים…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים