שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סכנת נפשות: המעבדה הביולוגית בסודן נכבשה על ידי המורדים
לוחמי סגן הנשיא השתלטו על מעבדה לבריאות הציבור בחרטום שמכילה דגימות של מחלות מסוכנות כפוליו, חצבת וכולרה | ארגון הבריאות העולמי: "סיכון ביולוגי עצום"
הלחימה בסודן | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

ארגון הבריאות העולמי הזהיר אמש (שלישי) מפני "סיכון ביולוגי עצום" לאחר שכוחות המזוהים עם סגן הנשיא בסודאן כבשו את המעבדה הלאומית לבריאות הציבור בבירה חרטום במסגרת מלחמת האזרחים שמתנהלת במדינה. גורמים בארגון הבריאות העולמי חשפו שהמעבדה מכילה דגימות של מחלות כגון פוליו, חצבת וכולרה. נציג הארגון בסודאן אמר כי "ההתפתחות הזו מסוכנת מאוד".

בנוסף, מאז כיבוש המעבדה נותקה אספקת החשמל למקום לסירוגין, מה שמגביר את החשש לנזק שיגרם כתוצאה מהחומרים שנמצאים בה. מארגון הבריאות העולמי נמסר כי: "לעובדי המעבדה המוסמכים אין יותר גישה למעבדה. לא אפשרי לדאוג באופן הולם לחומרים הביולוגים שמאוחסנים בה".

עוד מבחזית החדשות

גורם בארגון אמר ל-CNN כי הנזק הפוטנציאלי שעשוי להיגרם במידה ותפרוץ לחימה במתחם המעבדה עצמו עצום: "הסכנה הגדולה טמונה בהתפרצות הלחימה במתחם המעבדה עצמו, שכן זה יהפוך את המעבדה לפצצת חיידקים. דרושה התערבות מיידית של הקהילה הבין-לאומית".

מלחמת האזרחים בסודאן פרצה בעקבות מאבקי כוח בין הנשיא המכהן וסגנו. ב-11 ימי לחימה בלבד נהרגו 459 בני אדם ונפצעו יותר מ-4,000. כרגע הצדדים מצויים בהפסקת אש זמנית, אך במערב הביעו ספק באשר לנכונות הצדדים להגיע להסכם בדרכי שלום.

לאורך הימים נפוצו בסודאן דיווחים כי בחסות העימותים, הצליח הנשיא לשעבר עומר אל-בשיר להימלט מבית הכלא בבירה חרטום. אתמול התראיין הארון אחמד, לשעבר בכיר במשטר אל-בשיר, שהודח מכס הנשיאות בשנת 2019 ואמר שהוא וגורמים נוספים במשטר הישן הצליחו להימלט מכלא קובר. אל-בשיר, ששלט בסודאן באכזריות במשך כ-30 שנה, מבוקש על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בגין עבירות של רצח עם.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים