שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סיקור עולמי: כך מסקרים העיתונים הגדולים בעולם את מבצע "בית וגן"
"רעידת אדמה"
פעילות צה"ל בג'נין זוכה לסיקור נרחב בכותרות הראשיות של כלי התקשורת בעולם | "הגופות נערמות ברחובות והפצועים מתחננים שיפנו אותם, זה כמו זירת רעידת אדמה
ג'נין | צילום: דובר צה"ל

מבצע צה"ל בג'נין זוכה לסיקור נרחב בכותרות הראשיות בכלי התקשורת המרכזיים בעולם. בניגוד למבצעים צבאיים בעזה, המתרחשים מדי כמה חודשים או שנים, מייחסים בעולם חשיבות רבה במיוחד למבצע בג'נין ומציינים כי: "ישראל פתחה במבצע הצבאי הגדול ביותר שלה מאז האינתיפאדה בתחילת שנות האלפיים".

בגארדיאן הבריטי נכתב כי: "ההיסטוריה חוזרת על עצמה", "ג'נין, עיר ענייה במיוחד בצפון הגדה המערבית הכבושה, הייתה עדה לכמה מהעימותים הצבאיים החמורים ביותר באינתיפאדה השנייה בתחילת שנות האלפיים. שני עשורים לאחר מכן, מערכה צבאית מלאה חזרה לרחובות, מציתה טראומות ישנות עבור המבוגרים, ופותחת את העיניים לצעירים".

עוד מבחזית החדשות

בסוכנות הידיעות AP נכתב כי: "לאורך היום היתמר עשן שחור מעל מחנה הפליטים המאוכלס בצפיפות, בית לכ-14 אלף בני אדם, עם חילופי אש כבדים ומל"טים שחגים בשמים". עוד נכתב כי "דחפורים צבאיים חרשו את הרחובות הצרים, גרמו נזקים למבנים וניקו את הדרך עבור הכוחות הישראליים".

"הצבא חסם את התנועה אל ומג'נין, שהפכה לעיר רפאים הרחובות נותרו ריקים בזמן שכלי רכב משוריינים ישראליים סיירו בהם. ערמות של צמיגים בוערים ומכלי אשפה רוכזו בדרכים ובכיכרות, אספקת החשמל והמים במחנה הפליטים נותקה". בכל אתרי התקשורת מדגישים את המצוקה הגדולה של תושבי מחנה הפליטים ג'נין, ומתארים בהרחבה את מצבם הכלכלי הגרוע ומצוקת חייהם היומיומית.

"המחנה הוא שדה קרב במלוא מובן המילה", צוטט מוחמד סבחי, בכיר במחנה הפליטים ג'נין, לעיתון ניו יורק טיימס. אחת הסוגיות הדרמטיות מבחינת כלי התקשורת העולמיים היא העובדה שצה"ל עושה במבצע שימוש נרחב בתקיפות מן האוויר, בפעם הראשונה ב-20 השנים האחרונות.

עוד מבחזית החדשות

"ממשלת ישראל שנכנסה לתפקידה לפני כשישה חודשים היא הכי ימנית קיצונית בתולדות המדינה", מדגישים בניו יורק טיימס. "עם שרים אולטרה לאומנים שמתנגדים לכל שיח עם המנהיגים הפלסטינים, והבטיחו להרחיב את ההתנחלויות בשטחים הכבושים ולהגיב בצורה קשה יותר לאלימות". למרות זאת, גם ההנהגה הפלסטינית זוכה לביקורת: "הרשות הפלסטינית, מוחלשת ונחשבת למושחתת בעיני פלסטינים רבים, זנחה כל מאמץ לאכוף את הסדר בחממות הצבאיות בצפון הגדה המערבית, ומותירה תושבים חסרי אונים לכודים באמצע".

"הגופות נערמות ברחובות והאזרחים הפצועים מתחננים שיפנו אותם", אמר אבו אל-חאיג'ה מבית החולים בג'נין, בזמן שהמתין למידע על אחיינו שטופל שם, לאחר שלטענתו נפצע בזמן שצילם את פעילות צה"ל מגג אחד הבתים. ארגון רופאים ללא גבולות טען שאמבולנסים רבים התקשו להגיע לפצועים באזורי הלחימה, שמתקני הבריאות והרפואה נהרסו, וגם בחצר בית החולים נפגעו אנשים משאיפת גז מדמיע. מחמוד א-סעדי, בכיר בארגון הסהר האדום, השווה את זירת הלחימה ל"רעידת אדמה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים