שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » סיקור הרפורמות של השר יריב לוין בעולם: ממשלה ימינית קיצונית
כלי תקשורת בעולם "ממשלת ישראל הימנית הקיצונית חשפה תוכנית שתאפשר לפרלמנט לבטל פסקי דין של בית המשפט העליון" | "מתן כוח אבסולוטי לקואליציה הימנית ביותר"
שר המשפטים יריב לוין | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

כלי התקשורת בעולם סיקרו בהרחבה את ההכרזה אתמול (רביעי) של שר המשפטים יריב לוין בנוגע לשינוי מערכת המשפט בישראל. בחלק מכלי התקשורת הדגישו את החשש לשלמותה של הדמוקרטיה בישראל, והפגיעה הצפויה בזכויות הפרט.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי "ממשלת ישראל הימנית הקיצונית החדשה בהנהגת ראש הממשלה בנימין נתניהו חשפה תוכנית שתאפשר לפרלמנט לבטל כמה פסקי דין של בית המשפט העליון, ולתת לממשלה ביטוי נוסף במועמדויות לכס השיפוט. הודעתו של שר המשפטים יריב לוין מעלה חששות מבית ומחוץ לבריאות הדמוקרטית הישראלית.

עוד מבחזית החדשות

ברויטרס ציטטו את שר המשפטים שאמר "הרפורמות הללו יחזקו את מערכת המשפט ויחזירו את אמון הציבור בה. אנשים שלא הצבענו עבורם מחליטים עבורנו. זו לא דמוקרטיה". סוכנות הידיעות כתבה ש"כל הרעיון מאחורי היוזמה הוא לתת לפוליטיקאים ולרוב הקואליציה את הכוח האולטימטיבי, כדי שלא יהיו לנו בלמים ואיזונים כלשהם".

הגרדיאן הבריטי כתב בכותרת המאמר "ישראל חושפת תוכנית שנויה במחלוקת לשיפוץ מערכת המשפט". במשנה כתב הגרדיאן כי "המבקרים מזהירים שהשינויים יחלישו את בית המשפט העליון ויערערו את הדמוקרטיה של המדינה".

בסוכנות הידיעות AP כתבו כי "שר המשפטים של בנימין נתניהו חשף את השיפוץ שהובטח על ידי הממשלה החדשה במערכת המשפט, שמטרתה להחליש את בית המשפט העליון. המבקרים אומרים שהתוכנית מעניקה כוח מוחלט לקואליציה הימנית ביותר בתולדות המדינה". עוד נכתב ב-AP כי "שר המשפטים, יריב לוין, איש אמונו של נתניהו ומבקר ותיק של בית המשפט העליון, הציג את תוכניתו יום לפני דיון השופטים בחוק חדש שהתקבל בממשלה, המאפשר לפוליטיקאי שהורשע בעבירות מס לכהן כשר בקבינט". "הגיע הזמן לפעול", מצוטט לוין ש"הציע שורה של שינויים שמטרתם לבלום את סמכויות הרשות השופטת, כולל לאפשר למחוקקים להעביר חוקים שבית המשפט העליון ביטל, ולמעשה נחשבו כבלתי חוקתיים".

רשת France24 הוציאה מבזק בלבד ובו כתבה כי "שר המשפטים הישראלי החדש יריב לוין הכריז על תוכנית הרפורמות שלו במערכת המשפט, הכוללת הכנסת סעיף 'חריג' המאפשר לפרלמנט לעכב את החלטות בית המשפט העליון".

רשת אל-ג'זירה דיווחה על הרפורמה במערכת המשפט וכתבה בכותרת המאמר כי "הממשלה החדשה של ישראל חושפת תוכנית להחלשת בית המשפט העליון. שר המשפטים החדש רוצה לרסן את כוחו של בית המשפט העליון, מהלך שלדברי המבקרים יערער את הדמוקרטיה". עוד נכתב באל-ג'זירה כי המבקרים "מאשימים את הממשלה בהכרזת מלחמה נגד מערכת המשפט, ואמרו כי התוכנית תשנה את מערכת הבלמים והאיזונים של ישראל ותערער את המוסדות הדמוקרטיים, על ידי מתן כוח אבסולוטי לקואליציה הימנית ביותר בתולדות ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים