שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סיפור הזוי: ההתחזות של המשפחה "החרדית" בארה"ב
כוכב רשת שהציג עצמו כחרדי עם 9 ילדים מאומצים התגלה כנוצרי מטקסס שהתעלל בילדיו במשך שנים | אחד הילדים המאומצים דיווח עליו והוא נעצר ונכלא
המשפחה המתחזה | צילום: רשתות חברתיות

כלי התקשורת בארצות הברית עסוקים בימים האחרונים בדיווחים על משפחה "חרדית" מפורסמת, המככבת ברשתות החברתיות, לאחר שהתברר כי המשפחה היא משפחה נוצרית מטקסס. למשפחה 9 ילדים מאומצים ואב המשפחה מואשם בהתעללות בשמונה מתוך תשעת ילדיו.

מדובר בגבר בן 38, שנמנה עד לפני מספר ימים על הקהילה היהודית ביוסטון שבמדינת טקסס. בשבוע שעבר הוא נעצר ונכלא על ידי הרשויות. הזוועה נחשפה לאחר שאחד הילדים המאומצים, בן 18, יצר קשר בעילום שם עם עורכי פודקאסט מקומי ותיאר את הזוועות שהתרחשו בביתו תוך בקשת סיוע.

עוד מבחזית החדשות

מפיקי הפודקאסט עדכנו את המשטרה המקומית שהצליחה להתחקות אחר מקור השיחה וזימנה את אב המשפחה לחקירה. תחילה הכחיש החשוד את המיוחס לו, אך לאחר שהושמעו לו הקלטות בקולו, נשבר והודה באישומים נגדו.

מחומר החקירה עולה כי "חיים ניסים כהן" נולד כג’פרי לוג’אן וגיל באודסה שבמדינת טקסס, בשנת 1984. במשך השנים הוא שינה את שמו מספר פעמים עד שלבסוף אימץ את שמו היהודי.

על פי ה"דיילי מייל", עדיין לא ברור באיזו סוכנות אימוץ הוא קיבל את תשעת ילדיו שהוכרחו לסגל לעצמם מראה חרדי ולשתף ברשתות החברתיות את חיי התרבות החרדיים. בין היתר נהגו הבנים לרקוד לצלילי מוזיקה חסידית, חגגו ימי הולדת, בישלו אוכל יהודי, והציגו את החינוך החרדי שהם זוכים לו.

על פי הדיווח, המשפחה תחזקה שני ערוצי טיקטוק עם למעלה מ-310 אלף עוקבים והסרטונים שלהם זכו ליותר מ-5 מיליון צפיות. למשפחה היה גם אתר אינטרנט ייעודי, ערוץ יוטיוב ועמוד פייסבוק והם הפכו לכוכבי תקשורת וזכו לסיקור עיתונאי נרחב.

הנערים סיפרו כי הונחו על ידי כהן לשקר, לאחר שהוא הפך את חייהם ל"משאבת כסף" ברשתות החברתיות. המשפחה ביקשה תרומות ומתנות באינטרנט וכהן גם קיבל קצבאות עבור אומנה, אך לא ברור כיצד מימן את כל הוצאות המשפחה.

כהן הציג את עצמו כ”רב”, וטען כי כל בניו המאומצים נולדו להורים יהודים שנהרגו בתאונות דרכים, או סבלו ממשפחות הרוסות. אלא שרשומות האימוץ מעידות שטענות אלו שקריות, וכהן הכריח את בניו המאומצים לאמץ זהות חרדית, לגדל פאות וללבוש בגדים חסידיים.

יש לציין, כי עוד טרם המעצר טענו אנשים מקרב הקהילה היהודית ביוסטון כי כהן מתחזה, לאחר שטען שהוא דובר יידיש, אך לא הצליח לשוחח בשפה זו. חברי הקהילה סיפרו שכהן טען שהוא התגורר בעבר בשכונת בורו פארק ובמאה שערים.

בנוסף, התחזה כהן לאדם הסובל ממחלה כרונית ומתקשה לנשום. בתמונות מחשבון האינסטגרם שלו ניתן לראות שהוא יושב על כיסא גלגלים ועוטה מסכת חמצן. אלא שאחד מילדיו סיפר בשיחה עם בלשי המשטרה שכהן בריא לחלוטין. במסמכי התביעה נכתב כי: “הנער סיפר שכהן התנייד בכיסא גלגלים רק כשאורחים היו באים הביתה, או כשהם היו יוצאים למקומות”. לדבריו, “לכהן היו בבית 6 מכלי חמצן שהוא בכלל לא השתמש בהם. הוא סובל מהתקפי שיעול בלתי נשלטים רק כשהוא נמצא בבית המשפט”.

ג’נה אוסוולד, תובעת בפרקליטות מחוז האריס, סיפרה שהנאשם נהג לכלוא את ילדיו המאומצים בחדריהם לפרקי זמן ארוכים, ולשחרר אותם רק אחרי שהם הסכימו לבצע את שדרש מהם. על פי התביעה פעם אחת אף איים על נער בן 16 כי אם לא ישתף איתו פעולה הוא ירסס אותו בגז פלפל. בכתב התביעה גם נטען שכהן נהג באלימות קשה כלפי הילדים ואף איים להרוג אותם.

עוד מבחזית החדשות

התובעת הודתה בשבוע שעבר, כי לפני כ-4 שנים הוגשה נגדו תלונה מצד אורח ששהה בביתו והיה עד למעשיו, אך לטענתה "כולנו ידענו שמשהו קורה, אבל לא הצלחנו להוכיח את זה”.

בעקבות מעצרו, הועברו 6 מילדיו המאומצים שעדיין קטינים – בני 10, 14, 15, 16, ו-17 למשפחות אומנה. כהן נמצא במעצר ובמידה ויורשע, בית המשפט יכול לגזור עליו 20 שנות מאסר. כהן טרם הגיב רשמית להאשמות נגדו.

הצטרפו ועקבו אחר

5 תגובות

    1. כי זה השם שלו בתעודת הזהות,הוא שינה את שמו לשם יהודי כחלק מההונאה,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים