שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סיעת הליכוד אישרה את בקשת נתניהו: יריב לוין יתמנה ליו"ר כנסת זמני
סיעת הליכוד אישרה פה אחד את בקשת ראש הממשלה המיועד למנות את ח״כ לוין שצפוי להתפטר לפני השבעת הממשלה | הפתרון הזה יקנה שקט וזמן לאישור סדרה של חוקים
יו״ר הכנסת המיועד ח״כ יריב לוין | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

כיממה לפני מועד בחירת יו"ר חדש לכנסת, ראש הממשלה המיועד, ח"כ בנימין נתניהו, צפוי להביא מחר לאישור סיעת הליכוד ולאחר מכן לדיון ולהצבעה במליאה את מינויו של חה"כ יריב לוין לתפקיד יו"ר הכנסת הזמני. על פי הערכות, נתניהו רוצה ככל הנראה לשמור את כל האופציות פתוחות עד לאחר חקיקת חוקי בן גביר ודרעי והעברת הסמכויות לסמוטריץ' במשרד הביטחון.

זהות יו"ר הכנסת עוררה ויכוח סוער בליכוד, ולכן לצורך הקמת הממשלה יש להעביר באופן מיידי את חוק דרעי וחוק בן גביר, וכן את סמכויות סמוטריץ' במשרד הביטחון. לכן, נתניהו יעדיף למנות את לוין ליו"ר זמני, כדי שהחקיקה תעבור בשלום בלי ניסיונות נקמה ורק אחר כך ישלים את מלאכת חלוקת התיקים בקרב חברי מפלגתו. 

עוד מבחזית החדשות

יחד עם זאת, אמרו גורמים בליכוד כי גם דודי אמסלם נחשב כמועמד מוביל ואפילו נועד לשם כך עם נתניהו פעמיים. אולם, ביממה האחרונה עושה רושם שחל שינוי ונתניהו עדיין שוקל אופציות לפני קבלת החלטה. כרגע מתחזקת ההערכה כי ייתכן ונתניהו ישקול לתת לאמסלם דווקא את תיק המשפטים. שם נוסף שעלה הוא ח"כ אופיר אקוניס שהוא המועמד המועדף על שרה נתניהו.

ההיגיון מאחורי המהלך נובע מכך שלוין מיועד לתפקיד שר המשפטים, ולכן לא צפויה בעיה עם בחירות היו"ר הקבוע. ח״כ לוין בעל ניסיון רב בקידום חקיקה, הוא האיש הנכון לטפל  בקידום מהיר של חוקי דרעי, שיאפשר את מינויו של יו"ר ש"ס לשר.

סוגיית זהותו של יו"ר הכנסת קשורה באופן ישיר גם לזהותו של שר החוץ הבא. בנימין נתניהו יצטרך להחליט מי יהיה שר החוץ, כאשר השמות המוזכרים בהקשר זה הם אמיר אוחנה וישראל כ"ץ.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. שוד המדינה לאור יום. איך אפשר בכלל להעלות על הדעת אהבל וגס רוח כמו אמסלם לתפקיד יצוגי כמו יו"ר הכנסת או שר המשפטים. ומה זאת אומרת המועמד המועדף של שרה???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים