שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סיעות הכנסת התכנסו לקראת ההצבעות על עילת הסבירות בוועדת החוקה
סיעות הכנסת דנו בוועדת החוקה על ההסתייגויות שהוגשו להצעת החוק לביטול עילת הסבירות | האופוזיציה הגישה כ-28 אלף הסתיגויות כדי לעכב את ההצבעה על החקיקה
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן | צילום: ערוץ הכנסת

סיעות הכנסת התכנסו היום (שני) לישיבות סיעה, כשבמקביל דנים בוועדת החוקה של הכנסת בהסתייגויות שהוגשו להצעת החוק לביטול עילת הסבירות. מחר יקיימו ארגוני המחאה "יום התנגדות", כשבמסגרתו צפויים שיבושים ברציפי הרכבות ובצמתים מרכזיים ברחבי הארץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בישיבת הממשלה, לחקיקת ביטול עילת הסבירות שנמצאת בשלביה האחרונים ואמר: "כולנו דואגים לעתיד המדינה שלנו, נושאים בגאווה את הדגל שלנו, כולנו נאבקים לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וכולנו יודעים שאין לנו מדינה אחרת, אבל אנו חלוקים על הדרך כיצד לעשות זאת – ובדיוק בשביל זה הלכנו לקלפי". עוד הוסיף נתניהו: "בדמוקרטיה, הצבא כפוף לממשלה הנבחרת ולא להפך, ההסתה לסרבנות והסרבנות עצמה מנוגדות לדמוקרטיה ומנוגדות לחוק".

עוד מבחזית החדשות

היועצת המשפטית לכנסת הציעה לפני תחילת הדיון בוועדת החוקה כי האופוזיציה תמשוך חלק מההסתייגויות תמורת אישור ההסתייגות שהגישה הקואליציה, לפיה בתקופה שלאחר הבחירות תחול עילת הסבירות על החלטות השרים. באופוזיציה סירבו להצעה וטענו כי מדובר בלעג לרש. יו"ר מפלגת העבודה מירב מיכאלי טענה כי "הדיון בהסתייגויות מאוד חשוב כי הוא מאפשר לשמור על זכויות במדינת ישראל". חברי הקואליציה טענו לעומת זאת כי ההסתייגויות הרבות שהוגשו לא עוסקות כלל בחוק עצמו.

בסך הכול הגישה האופוזיציה 27,500 הסתייגויות נגד ביטול עילת הסבירות ויו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן שואף לסיים את הליך ההצבעות עד מחר, מתוך כוונה לאשר את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת בתחילת השבוע הבא.

עוד מבחזית החדשות

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פנה לראש הממשלה, ואמר: "איך אינך שומע את זעקת מחצית מהעם? וגם אם אינך מסכים, איך אינך ער לפחדים, לאנשים ששואלים את עצמם אם יוכלו לגדל פה את ילדיהם? עוד לא מאוחר לעצור ולחזור להידברות. מנהיג חייב לקבל החלטות קשות, וזה הזמן לקבל אותן. נתניהו, אל תקרע את העם".

גנץ התייחס למחאת אנשי המילואים שהצהירו כי לא יתייצבו לשירות. "המצב הביטחוני שלנו הוא המורכב ביותר שידענו מאז מלחמת יום הכיפורים. האתגרים אדירים, בגבולותינו והרבה מעבר להם. המצב המדיני שלנו והברית שלנו עם ארצות הברית נמצאת במשבר. אני קובע, שהמשך הדהירה אל הקיר היא חוסר אחריות לאומית וביטחונית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים