שיתוף
תגובות
חדשות » סינוואר לעבאס: "השותפות שלך – בגידה"
פתח את הפה
לאחר זמן רב שלא התבטא, מנהיג חמאס בעזה נשא נאום מאיים – ותקף את יו"ר מפלגת רע"מ: "לקחת חלק בחלוקת אל-אקצא. ערבי שאומר שישראל היא לא מדינת גזע זו שפלות"
יחיא סינוואר | צילום: התקשורת הערבית

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, נשא אחר הצהריים (שבת) נאום תוקפני ומאיים כלפי ישראל, לאחר תקופה ארוכה שבה לא התבטא באופן ציבורי – וכשברקע המהומות האלימות והפיגועים בתקופת חודש הרמדאן.

מנהיג חמאס בעזה גם פנה במהלך נאומו ישירות ליו"ר רע"מ מנסור עבאס, והאשים אותו ב"בגידה" בכך שהצטרף לקואליציה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד. "אני רוצה לפנות לחברי רע"מ ולמנסור עבאס – רשת הביטחון שאתם מספקים לממשלה שפוגעת במסגד אל-אקצא היא פשע שלא נסלח עליו. זו התכחשות לדת שלכם ולערביות שלכם. אסור לספק רשת ביטחון לכל ממשלה שתקבל החלטות שפוגעות במסגד אל-אקצא ומחלקות אותו זמנית ומרחבית. ההיסטוריה תזכור לך את זה, מנסור עבאס. כשאדם ערבי אומר שהמדינה הזו היא יהודית, זו שפלות, והשתדלתי למצוא מילה נעימה.  אדם ערבי שאומר כי המדינה הזו לא מדינת גזע – זו שפלות. מספיק".

עוד התייחס סינוואר גם לכך שרע"מ הקפיאה את חברותה בקואליציה בעקבות המהומות בהר הבית, ואמר כי "אחינו בפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית, היום אתם צריכים לקבל החלטה ולא רק להשהות את פעילותכם בכנסת. אם יש לכם מצפון – הלילה אתם צריכים להחליט".

בהמשך נאומו הכריז סינוואר שהמערכה, כלשונו, לא תסתיים עם תום הרמדאן. "על כל פלגי ההתנגדות ברצועת עזה להיות ערוכים ומוכנים, והמערכה לא הסתיימה עם תום הרמדאן, אלא היא תתחיל בסיומו", אמר. "לאחר עיד אל-פיטר יתחילו הפלישות הישראליות למסגד אל-אקצא, ויתחיל שלב החלוקה הזמנית והמרחבית".

סינוואר התפאר בכך שארגונו כבר הכין מטח רקטות לעבר ישראל, אם תיפתח מערכה שכזו: "למטח הראשון הכנו 1,111 רקטות להגנה על מסגד אל-אקצא. זה גם תאריך יום מותו של יאסר ערפאת (11 בנובמבר). שמו של המטח הזה יהיה מטח אבו עמאר".

את נאומו, שהוקדש לסיום חודש הרמדאן ותחילת עיד אל-פיטר מחר, פתח סינוואר בברכות לפעילות ה"מוראביטין" בהר הבית, שלדבריו הגנו על מסגד אל-אקצא בימי ההסלמה הנוכחית. "תרשו לי להתחיל מקבוצת המוראביטין במסגד אל-אקצא. הנשים שמגנות עליו. אלו שלא עזבו אותו. בגדה, בפנים (ערביי ישראל) ובכל מקום הן עמדו והגנו על המסגד. אלו המחנכות את ילדיהן לאהוב את אל-אקצא. אללא יברך את אל-מוראביטין שהגנו על מסגד אל-אקצא. אלו שמעולם לא עזבו את חצרות המסגד".

סינוואר התייחס למחבלים שביצעו את הפיגועים האחרונים בישראל, והדגיש בעיקר את מבצע הפיגוע ברחוב דיזנגוף רעד חאזם, ואת אביו פתחי חאזם ששלהב את ההמונים לאחר הפיגוע ומתחבא כעת מכוחות הביטחון הישראליים: "רעד שהתחנך על-ידי פתחי חאזם. חאזם שהפך לסמל פלסטיני. הוא חינך את בנו והראה לעולם את הבלבול שהיה בישראל במשך שעות ארוכות. הפיגועים ההרואיים האחרונים בישראל הוכיחו שהיא חלשה יותר מקורי העכביש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים