שיתוף
תגובות
יהדות » סיכום מסע הלווית הגאון הרב שמעון בעדני זצוק"ל
תם מסע הלוויתו של זקן מועצת חכמי התורה, מרן הגאון הרב שמעון בעדני זצוק"ל | הספדים נישאו בבית מדרשו | יו"ר ש"ס "נמשיך בכל כוחנו את מה שהקמת"
מסע הלווייתו של מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל | צילום: איחוד הצלה

רבבות אבלים מכל גווני הציבור החרדי השתתפו בהלווית מרן זקן מועצת חכמי התורה, הגאון הרב שמעון בעדני זצוק"ל. ההספדים נישאו בפתח בית מדרשו לשם הגיעו רבבות האבלים. בין המספידים יו"ר ש"ס אריה דרעי שהבטיח בבכי "נמשיך בכל כוחנו את מה שהקמת"

הגאון הרב ראובן אלבז שליט"א, ראש ישיבת אור החיים וחבר מועצת חכמי התורה ספד: "הסיר את עצמו, גילה פחות מטפח. גאון בתורה, אנחנו מלווים היום את חובת הלבבות, אנחנו מלווים היום את הרב שמעון שכולו היה דבוק בתורה, שיוויתי ה' לנגדי תמיד. מי יעמוד לרעי ימין, רבותיי, אנחנו נמצאים בדור שכל כך אנחנו זקוקים לחכמים כאלו כמו הצדיק הזה שאנחנו מלווים. לא הספקנו עדיין להתאושש מהסתלקותו של מרן מורינו ורבינו גאון ישראל ותפארתו, מרן רבינו עובדיה יוסף, והנה גם הגאון הגדול הכהן הגדול חכם שלום הסתלק מעמנו, והנה האחרון הכביד והכרית את שלושת הרועים של עם ישראל שהנהיגו אותנו באמת, בלב שלם ובאמונה שלמה, איבדנו אותם! מי יודע בדור שלנו שאנחנו עומדים, מי יעמוד מריעים, הקדוש הזה שאנחנו מלווים היום היה בין הראשונים שלוחמים את מלחמתה של תורה, עמד בראש צוות שהתורה לא תימחק מהעולם, שהתורה לא תימחק מישראל, והנה היום בעוונותינו הרבים עומדים לנו לוחמים חדשים, כיתות יורים! כיתות יורים! ה' ירחם עלינו. אבל שמחתי אתמול, מישהו אמר לי שאמרו שאנחנו מפחדים ממלחמת אחים, אני רוצה לומר לכם ששמחתי, ברוך ה' שעדיין מחשיבים אותנו כאחים שלהם, אם אנחנו אחיכם אז בואו תראו את הדרך הטהורה והקדושה. בואו נתאחד ונפסיק את השנאה, הרי מה השאיר אותנו יהודים עם לא התורה הקדושה, ספר ההלכות והשבת? זאת הצוואה שלו, רק לפני שלושה שבועות עמד הרב ומסר לנו מסר גדול מאוד – שבא למועצת החכמים מסר מסר עצום איך לא להתחשב בשום דבר, לא להסתכל כלום רק מה רצון הבורא יתברך, זה מה שאנחנו צריכים לעשות".

הגאון הרב מסעוד בן שמעון שליט"א, רבה של העיר בני ברק: "מהיום שאין לנו בית מקדש יש לנו קורבן ציבור, בדמותו של רבן שמעון הגדול, איזה קורבן ציבור גדול. הירושלמי אומר שתלמיד חכם שנפטר אין מי שיביא לנו חליפתו ומי יביא לנו תמורתו. מי יביא לנו תמורתו של רבי שמעון? רבי שמעון הלך ולקח את כל החבילות איתו. קשה מאוד להספיד, קשה להסביר את האבידה הגדולה. כאשר משה רבינו נפטר מה אמרו בשמיים? חז"ל מספרים "השמיים בוכים, אבד חסיד מן הארץ". איי איזה חסידות רבי שמעון היה נוהג, ששו אמונים מבני אדם. מלאכי השם אומרים שצדקת ה' עשה, מבקשים סליחה וכפרה אולי לא נהגנו בהגינות איתו, לפעמים יש ויכוחים. אין לנו אלא לבקש מנשמת הצדיק שיעמוד לפני ה' יתברך שמו ויתפלל למענו. הושיעה ה'. ימי השובבים זה הזמן לעורר, על המכשירים הטמאים שפוגמים בנשמות שלנו, להתרחק מכל המכשירים הטמאים ונעמוד לפני הקב"ה בתפילה".

הגאון הרב שלמה עמאר שליט"א, הראשון לציון ורבה הראשי של ירושלים: "מורי ורבותי, הלוא תדעו ששר גדול נפל היום, שר בתורה וגדול במידות. דיברו רבות ועוד ידברו רבות בגדלותו של הענק בענקים הזה, תמיד נצמד לגדולי הדור. תמיד היה ליד ימינו של מרן חכם שלום כהן זצוק"ל, כיבדו זה את זה בצורה בלתי רגילה, היו צמודים למרן חכם עובדיה יוסף זצוק"ל. אפילו שהיה גדול מאוד נהג כבוד באחרים והתייעץ עמם. עכשיו שלושתם הלכו למנוחות ועזבו אותנו לאנחות, בראש חודש אנחנו אומרים שיהי רצון מלפני אבינו שבשמיים שיקיים לנו את חכמי ישראל, הם ותלמידיהם בכל מקום מושבותיהם ונאמר אמן".

הגר'ש משה עמאר | צילום: איתי קצב

עוד הוסיף הרב עמאר: "נשאלת השאלה האם בכל הברכות הקודמות שבירכנו גדולי ישראל לא נכללים בזה? למה צריך ברכה נפרדת? הרי בזוהר הקדוש נכתב שלעולם אם לא יוציא עצמו מן הכלל. נדמה לי שהפירוש הוא פשוט, הברכה היא לכל עם ישראל – הברכה שלנו לא מושלמת בלי לברך את גדולי ישראל. ראיתי עין בעין בכל קהילות ישראל, שקהילות שיש להם חכמים אמיתיים בראשם הם פורחים ומשגשגים מיום ליום ומתרבים מהרוחניות והגשמים. בקהילות שהחכמים לא היו בהתאם, הם הלכו ודעכו רח"ל. שה' ישמור על כלל עם ישראל, לכן אנחנו משלימים בברכות את התפילה על גדולי ישראל. מבקשים שתעמוד לפני כיסא הכבוד ושהקב"ה יבשר די לגלות".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי | צילום: איתי קצב

יו"ר ש"ס אריה דרעי פרץ בבכי סוער בעת ההספד ואמר: "דוד המלך זועק כי אבי ואמי עזבונו, חכם שלום לפני כמה חודשים ועכשיו חכם שמעון, על מי עזבתם אותנו? בהלוויה של חכם שלום, רבינו אמרת משפט וצעקת 'חכם שלום למה עזבת? אני יותר מבוגר ממך', שבעים שנה הייתם ביחד ואנחנו הלכתם ביחד. עזבתם אותנו לאנחות, מי ירעה אותנו, מי ינחה לנו עצה, מי ידריך לנו את הדרך. בנות ישראל צאינה ובכינה על רבי שמעון, מי הקים את כל הסמינרים, מי דאג לכל בנות ישראל הספרדיות, מי דאג לכל התלמודי תורה. כשהוא היה כבר במצב קשה ביותר, בסכנת נפשות, הוא בא לכנסים בבני ברק ובירושלים, במערכה האחרונה שהייתה לנו והוא צעק זעקה גדולה במסירות נפש. אני לא יכול, אין לי כוח. רבינו הקדוש, אני רוצה להבטיח לכך בשמי ובשם כל חברי, למרות שקשה לנו מאוד, לי באופן אישי קשה ביותר, אבל אני מבטיח לכך רבינו שנמשיך בכל כוחנו את מה שהקמת, את מה שהקמתם אתם גדולי ישראל, אנחנו מבקשים רק בקשה אחת – רבינו ביחד עם חכם שלום וביחד עם חכם עובדיה, החוט המשולש שהנהיג אותנו במשך עשרות שנים, אנא תבקשו בשמיים שבורא עולם יעזור לנו לעמוד בכל המשימות הללו, איי כשל כוח הסבל, קשה מאוד. אבינו ראינו בחוש בשנתיים האחרונות שאתה סובל את המשא של כל עם ישראל, אין ספק שזאת כפרה של כל עם ישראל. עמוד נא בתפילה, עולם התורה ועם ישראל זקוק לישועה. הגיע זמן גאולת עם ישראל, עם אהבת עם ישראל הגדולה שלך, מסרת את כל ימיך למען עם ישראל. גדולים צדיקים במיתתם, אנא תאחזו בכיסא הכבוד ואל תרפו עד שהקב"ה ישלח לנו את משיח צדקנו וגאולה בקרוב".

ראש ישיבת פורת יוסף הרב בצלאל שליט"א הספיד: "אומר הזוהר הקודש, מהי הרעה הגדולה שבעולם הזה אנשים עושים קניינים, מתחשבים בעולם הזה ולא בעולם הבא. כמה אנשים נפלטים מזה? אחד מהם שהכרנו זה רבי שמעון. סיפר לי מרן חכם שלום זצוק"ל, שהם היו שכנים בקטמון. רבי שמעון היה מלמד בישיבה, חכם שלום אמר לי שהיה שומע אותו בלילות איך רבי שמעון היה לומד שעה-שעה וחצי "חובת הלבבות".

"קיר דק הפריד ביניהם. רוצה להגיד דבר אחד, הוא היה ראש ישיבה בפורת יוסף. כאשר ראה שקראו לו לבני ברק כי השטח שומם מבחינה רוחנית, שאפשר לעשות עם בנות ישראל ואברכים. לא רק שהוא נטש את החומר אלא גם את הכבוד, איזה ראש ישיבה נוטש את הישיבה ועובר לבני ברק? כי הוא רוצה להיות במקום שיכול להפריח את השממה, זכורני שרבי שמעון היה אומר "קראתיך ה' בכל לב", שבע פעמים, והיה בכל פעם קורע בקולו שמיים וארץ".

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין | צילום: נתנאל בראון

"היהודי הלך מאיתנו והעולם יתום, עולם שהיצר הרע מצא כל מיני דרכים לחדור לליבותם של נערי חמד והם שוכחים את האמת – שוכחים שעל הכול יתנו דין וחשבון, שהקדוש ברוך הוא הביא אותנו לעולם הזה כדי לגדול ברוחניות. הקדוש ברוך הוא מבקש מהאדם שנהיה בפניו ישרים, ציבור קדושים שהגיע להלוויה של איש אמת שחיפש את רצון ה' בעולם הזה עם כל הטרדות – זה מה שאנחנו צריכים לקחת!".

"אותיות קדושות, העינים לא ראו חיזיונות של לא של תורה, שהאוזניים הקדושות שומעות רבי עקיבא אייגר וראשונים ואחרונים, לא שטויות והבלים. בני תורה זה מה שתקבלו עליכם היום, לזרוק את המכשירים הטמאים! ושבעזרת ה' נזכה לקבל קצת מהצדיקים הטהורים שמתו, שנחפש את האמת. ריבונו של עולם זכה אותנו שבחורי הישיבות יילכו בדרכם של מרן חכם שלום והרב שמעון, שבחורי חמד לא יילכו לאיבוד בעולם השקר הזה", לדבריו.

הגאון רבי יוסף יזדי, שהיה תלמידו של הרב בעדני זצ"ל, אמר סיפר בהספדו אנקדוטות מחייו של הגר"ש זצ"ל אותו כינה "הנשר הגדול". הרב יזדי העלה על נס את הענווה שאפיינה אותו כל חייו. אחריו נשא דברי הספד הגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת "אור החיים" וחבר מועצת חכמי התורה שאמר שהרב בעדני זצ"ל היהי צדיק נסתר, אבל עם כל הגילוי הסתיר את עצמו. "עוד לא הספקנו להתאושש מפטירתו של מרן הרב עובדיה, ומרן חכם שלום כהן הכהן הגדול, והנה אחרון הכביד, והכרית שלושת הרועים של עם ישראל שהנהיגו אותנו באמת איבדנו אותם".

בנו הגאון רבי דוד בעדני מהעיר העתיקה בירושלים, ציין כי אביו עלה למרומים בשבוע הראשון של ימי השובבי"ם, וכמה סמלי הדבר, שכן כל חייו נלחם ביצר הרע והיה מתכונן לימים הגדולים האלו. הוא גם ביקש מחילה בשם כל המשפחה. "אני לא אומר אם פגעתי, אולי פגעתי, הרבה פגעתי, ובכל חייך לא נתת אף פעם לבקש מחילה, אבל מחובתי לבקש מחילה".

תנצב"ה

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים