שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סיכום הערב: נשיכות שוטרים והבערת צמיגים בנתיבי איילון
בסיום ההפגנה בת"א פרצו מאות מפגינים את מחסומי המשטרה, חסמו את נתיבי איילון והתעמתו עם שוטרים | בן גביר: "התפרעות אנרכיסטית ומסיתה"
הפגנה | צילום: רשתות - שימוש לפי סעיף 27א לחוק

רבבות בני אדם השתתפו הערב (מוצ"ש) בהפגנה המרכזית שהתקיימה ברחוב קפלן בתל אביב. במקביל, נערכו הפגנות בירושלים, חיפה, הרצליה, באר שבע, כרמיאל, ראשון לציון, גבעת שמואל, אפרת, מבשרת ציון, חדרה וכפר סבא.

חלק מהמפגינים פרצו את מחסומי המשטרה וחסמו את נתיבי איילון. השוטרים ניסו להדוף את המוחים אך הם הצליחו לחסום את הכביש לתנועה. אחד המפגינים כתב על הכביש "ביבי בוגד" ואילו אחר הדליק מדורה על הכביש. לאחר כשעה, הכבישים נפתחו לתנועה. 21 מפגינים נעצרו. 2 שוטרים ננשכו על ידי שני מפגינים, ופונו לקבלת טיפול רפואי.

עוד מבחזית החדשות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה כי: "השתוללות המפגינים הבלתי חוקית בתל אביב, הכוללת הבערת צמיגים על כבישי איילון וריסוס כתובת המאשימה את ראש ממשלת ישראל בבגידה, מלמדת כי מדובר במחאת אנרכיסטים שלא מבקשים את חופש הביטוי אלא את חופש השיסוי".

בתגובה אמרו מארגני ההפגנה כי: "מי שהורשע בתמיכה בטרור ושמנסה לקדם הפיכה משטרית טוב שישתה כוס מים ויירגע. המילואימניקים והטייסים אינם אנרכיסטים. הם אלו שהגנו על המדינה בזמן שהוא ניסה להבעיר אותה. אנו נציל את הדמוקרטיה הישראלית".

רה"מ לשעבר אהוד ברק נאם בהפגנה ואמר: "זהו המשבר החמור ביותר מאז קום המדינה. לפנינו הפיכה משטרית, ניסיון להפוך את ישראל לדיקטטורה בנוסח הונגריה ופולין. "הידברות" שאין בה הסכמה מראש על הערכים הללו, משרתת רק את הקואליציה". ברק פנה לנשיא הרצוג ושאל על הבמה: "האם כבודו במחנה ה-D9 או במחנה מגילת העצמאות?".

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך אמר בנאום: "ההתעלמות שלכם מהתחושות והעמדות של לפחות חצי מהעם, מרסקת את החוסן הישראלי. ראו את הציבור המדהים זה, שכל כך מנסים לצבוע אותו בצבעים שליליים. אלה מתנגדי חיסונים? מדובר בפטריוטים המסורים למדינה, הרבה יותר מחלק נכבד מנבחרי הציבור. הם באים שוב ושוב לכל הפגנה. הם באים להגן על המולדת האהובה שלנו. מול אלה אגרוף ברזל? אל תתייאשו, האמינו כי הטרלול הזה ייעצר ובעזרת אחראים ושפויים מכל הקשת הפוליטית, נחזיר את המדינה למסלולה".

"הרב" ריק ג'ייקובס, ראש התנועה הרפורמית בצפון אמריקה אמר: "חברים וחברות, אחיכם ואחיותיכם מהתפוצות עומדים כאן הערב בסולידריות אתכם. אנחנו לא יכולים לדמיין מדינה יהודית שאינה דמוקרטית, אבל למרבה הצער יש כאלה שכן יכולים. כפי שכיפת ברזל מגינה מפני טילים, כך בית המשפט העליון מגן על זכויות האדם ועלינו לעשות הכול כדי להבטיח את היסודות הדמוקרטיים של המדינה המדהימה הזו. איומים על הדמוקרטיה בישראל משפיעים על מעמדה של ישראל בעולם".

למרות ההפגנות, הקואליציה תמשיך לקדם את חקיקת הרפורמה המשפטית גם בשבוע הבא. ועדת החוקה תדון בפסקת ההתגברות לקראת הצבעה בקריאה ראשונה וחוק הנבצרות שנועד למנוע עיסוק של בית המשפט העליון בשאלת הנבצרות של ראש הממשלה יעלה להצבעה בקריאה טרומית במליאה ביום רביעי.

עוד מבחזית החדשות

דיוני הוועדה יחלו בכל בוקר מיום ראשון ועד יום רביעי, כדי להמשיך בהכנות לקראת הצבעה בקריאה ראשונה. חה"כ שמחה רוטמן יגיש לוועדה בראשותו שתי גרסאות שונות לפסקת ההתגברות: הראשונה תאפשר פסילת חוקים בהרכב מלא של בג"ץ וברוב מיוחס, כפי שאושר בקריאה טרומית. השנייה תאפשר ביקורת שיפוטית מרוככת בהרכב רגיל, כך שבית המשפט יוכל לקבוע שחוק עומד בסתירה לחוק יסוד ולהחזירו לדיון בכנסת אך ללא ביטול אוטומטי.

מארגני המחאה הכריזו על "יום מאבק ושיבוש לאומי" ברביעי הבא. השיבושים יכללו בין היתר חסימות, צעדות ושיירות לאורך כל היום במוקדים שונים ברחבי הארץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים