שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סיכום הערב: מפגינים ירדו לנתיבי איילון, המשטרה הפעילה מכתז"ית ופרשים
לאחר כשעתיים של חסימה נפתחו לתנועה נתיבי איילון | המפכ"ל: "לא נאפשר וונזדליזם וחסימת עורקים ראשיים" | בן גביר: "לא אתנצל בפני האנרכיסטים"
הפגנה בתל אביב | צילום: יאיר פלטי

רבבות בני אדם הפגינו הערב (מוצ"ש) נגד הרפורמה המשפטית בעשרות מוקדים בכל רחבי הארץ. בתום ההפגנה בתל אביב, הצליחו מאות מפגינים לפרוץ את מחסומי המשטרה ולרדת לאיילון דרום. כוח משטרה ניסה לבלום אותם באמצעות מכת"זית ופרשים. 4 מפגינים נעצרו. לאחר כשעתיים של חסימה, התחדשה התנועה בנתיבי איילון לשני הכיוונים.

הפגנות התקיימו הערב גם בהרצליה, חיפה, רמת השרון, קריית טבעון, כרכור, כפר סבא, רחובות, נס ציונה, רעננה, אשדוד, אשקלון, באר שבע, חולון, ועוד. הפגנה נוספת התקיימה מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין.

עוד מבחזית החדשות

הפגינים ירדו לנתיבי איילון למרות שאתמול (שישי) דרש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מהמפכ"ל שבתאי לפעול "על פי מדיניותו" ולא לאפשר חסימת צירים. בן גביר דרש להעביר את ההוראה גם למפקדי המחוזות, והוסיף כי "מדיניותי היא שככל ותוקפים שוטרים או מנסים לחסום צירים מרכזיים, יש להקפיד ולשמור על הסדר הציבורי". דרישה זו של בן גביר הגיעה לאחר שהמפכ"ל אמר אתמול כי במשטרה "לא שוללים להתיר למפגינים בשבת לחסום את איילון". גם בירושלים נעצרו 4 מפגינים. המשטרה: "יצאו בתהלוכה והפעילו אלימות כלפי שוטרים".

חה"כ בני גנץ צייץ הערב בטוויטר: "נתניהו, אל תיתן לבן גביר לשחק פוליטיקה על גבם של השוטרים. כל המטרה בהגעת בן גביר לחפ״ק המשטרתי הערב, היא התערבות פוליטית בעבודה המקצועית של המשטרה. אני קורא למפכ״ל ולשוטרים לפעול לפי שיקול דעתם המקצועי ולא לפי לחצים פוליטיים פסולים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בחפ"ק המשטרה בתל אביב: "לא אתנצל בפני האנרכיסטים שמבקשים להבעיר את מדינת תל אביב, המפכ"ל מקיים את המדיניות שלי. שוטרים יקרים אנחנו עומדים מאחוריכם ואתם תמשיכו לשמור על הסדר הציבורי".

השרה לשעבר לימור לבנת אמרה בהפגנה המרכזית בקפלן: "אחי ואחיותי במחנה הימין הממלכתי ליברלי, אתם שגדלתם כמוני ומאמינים כמוני באותם ערכים אך עדיין לא בטוחים, ומתלבטים, אני פונה אליכם. נשמע לכם הגיוני שהפוליטיקאים ימנו שופטים? שנסכים לחוק היועמ"שים לפיו כל שר ימנה למשרדו יועץ משפטי מהבית, אולי ממרכז הליכוד, חבר, קרוב משפחה? אתם מסכימים שיחוקקו חוקים פרסונאליים? נכון, צריך לתקן, לבצע רפורמות. אבל זו לא רפורמה, זו הפיכה משטרית".

חה"כ מרב מיכאלי נאמה בהפגנה בחיפה: "הם מדברים עכשיו על הידברות אבל אנחנו מכירים את נתניהו היטב. ביד אחת הוא ממשיך עם להקת D9 לעלות על הדמוקרטיה שלנו וביד השנייה הוא מציע את המלכודת והשקר של ההידברות. ואנחנו לא ניפול במלכודת הזאת ואני אומרת לכן ולכם, לא ניתן להם לקחת לנו את הדמוקרטיה. אנחנו נמשיך להפגין ולמחות עד שננצח!"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בהפגנה בהרצליה: "הממשלה הזו היא לא ציונית ולא פטריוטית. אתה לא ציוני אם אתה שולח ילדים של אחרים להילחם, אבל דואג שהילדים שלך לא יתגייסו. אתה לא אוהב את המדינה אם אתה מזלזל ברוב האזרחים שחיים בה".

חה"כ אביגדור ליברמן, השתתף לראשונה בהפגנה באשדוד ואמר: "שנים אני בזירה הפוליטית ומעולם אני לא זוכר ממשלה שתוך חודשיים הכניסה את כל המדינה לכאוס ואת כל האזרחים לחרדה".

שר המשפטים לשעבר מאיר שטרית אמר בהפגנה באשדוד: "בעתיד מי ימנע מהם לפסול מהערבים בישראל להצביע? אני בטוח שבבחירות הבאות אם הרפורמה הזו תעבור, הממשלה תוכל לקבל החלטה לא לאפשר למפלגות הערביות להתמודד. מחר זה המפלגות הערביות מחרתיים זה אולי אתם, כי אנחנו נחשב בוגדים ולכן גם לנו לא יתנו להצביע. זו לא מלחמה סתם על פוליטיקה כלשהי, אלא מלחמה על החיים שלנו במדינה דמוקרטית, נמשיך להיאבק עד שננצח".

עוד מבחזית החדשות

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ נאם בהפגנה בכפר סבא: "אנחנו נמצאים ברגע האמת, בין אפשרות לדיקטטורה לבין האפשרות להמשיך להיות חופשיים בארצנו. הכול תלוי בכם. ברגע הזה מאות אלפי ישראלים חוששים מהעתיד ובאים להפגין. הפגנה היא לא הכול. יש לה יעד, למנוע את החקיקה הזאת. לא מדובר על ימין ושמאל – אנחנו ביחד ננצח. לא ניתן לבנימין נתניהו וחבר המושחתים שעוטפים אותו לעשות לנו את מה שהם מתכוונים. נתניהו היום הוא מריונטה, מי שמפעיל אותו זה ארבעה: בן גביר, סמוטריץ, לוין ורוטמן. לכל אחד מהם יש סיבה לרצות בפירוק המערכת השלטונית".

המפכ"ל קובי שבתאי אמר בישיבת הערכת מצב לקראת ההפגנה בתל אביב: "אני פונה לציבור הרחב, אנחנו מנסים לאפשר את המחאה ככל שניתן בתל אביב, ירושלים ומקומות נוספים בארץ. גם לזכות המחאה והדמוקרטיה יש גבולות ובמסגרת זו אנחנו מצפים מכולם לכבד אותם. לא נגבה וונזליזם, חסימת עורקים ראשיים שישבשו את התנועה ובטוח לא נקבל תקיפת שוטרים. במצב כזה אין לי ספק שנפעיל את כל היכולות שמותרות לנו על פי חוק".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים