שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » סיכום: הסתיים התרגיל הגדול בהיסטוריה "אלוני בזלת" המשותף לצה"ל וצבא ארה"ב
גלריה
תרגיל "אלוני בזלת" של צה"ל וצבא ארה"ב הסתיים | מפקד סנטקום קורילה: "ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל ותומכת בבניית היתרון האיכותי של המדינה"
תגיות:
תרגיל "אלוני בזלת" המשותף של צה"ל וצבא ארה"ב | צילום: דובר צה״ל

תרגיל "אלוני בזלת" (Juniper Oak) של צה"ל יחד עם צבא ארה"ב הסתיים אמש (חמישי) התרגיל בחן את המוכנות הישראלית והאמריקנית וחיזק את הקשר המבצעי בין שני הצבאות במטרה לשפר את יכולת ההתמודדות עם איומים אזוריים. התרגיל דימה תקיפת מטרות ותרחישים מורכבים בשילוב מערכות תקשורת, פיקוד ושליטה משותפת.

תיעוד תרגיל "אלוני בזלת" של צה"ל וצבא ארה"ב | צילום: דובר צה״ל

מדובר בתרגיל הגדול ביותר שהתקיים בשיתוף צבא ארה"ב, והשתתפו בו כ-6,500 מפקדים וחיילים מצבא ארה"ב. בתרגיל באו לידי ביטוי חלק מהיכולות המתקדמות ביותר של הצבאות והוא הראשון בסדרת תרגילים שעתידים להתקיים בשנת 2023.

התרגיל החל בפעילות אווירית וימית משותפת של שני הצבאות בהשתתפות ספינות טילים ומסוקי קרב, במהלכו ביצעו ירי מתואם לעבר מטרות המדמות איומים ימיים. בהמשך, תרגלו חילות האוויר תרחישים שונים בשיתוף מטוסי קרב, מטוסי תובלה ותדלוק אווירי, מסוקי חילוץ והצלה, כלי טיס מאוישים מרחוק, מטוסי ביון ומפציצים אמריקנים כבדים מסוג B52 שהטילו פצצות חיות בדרום הארץ.

ספינות הטילים וצוללת של זרוע הים ביצעו תמרון ימי יחד עם נושאת מטוסים ומשחתות אמריקניות ככוח משימה משותף בעל יכולות הגנה והתקפה אל מול מגוון איומים. כמו כן, בוצע תדלוק ספינות טילים מסוג סער 5, בלב ים, על ידי מכלית אמריקאית, כדי לתרגל את הרחבת טווחי ומרחבי הפעולה של צה"ל בשגרה ובחירום.

בנוסף, התבצע תדלוק מטוסי קרב ומפציצים על ידי מטוסי תדלוק ישראליים מסוג "ראם" ומטוסי תדלוק אמריקנים כבדים מסוג KC46, מטוסי התדלוק העתידיים של צה"ל. חיל האוויר הישראלי והאמריקני תרגלו חילוץ של נטישת טייס בשטח הררי ומורכב ברמת הגולן, שבו חילצו האמריקאים טייס ישראלי.

כוחות זרוע היבשה קיימו אימון משותף שכלל תמרון וירי של עשרות רקטות, במהלכו שוגרו רקטות ארוכות טווח ממערכת HIMARS האמריקאית וממשגרים במערך הרקטי של חיל התותחנים הישראלי.

עוד מבחזית החדשות

התרגיל הסתיים בתחקור ראשוני בראשות הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד סנטקום, גנרל מייקל קורילה, שנערך על גבי נושאת מטוסים אמריקאית בלב ים. בתחקור השתתפו גם מפקדים מפורום המטה הכללי של צה"ל, סגן מפקד סנטקום, מפקד חיל האוויר בפיקוד המרכז של צבא ארה"ב ומפקד הצי החמישי. המפקדים תחקרו את פעילות הכוחות האוויריים, היבשתיים והימיים בתרגיל ואת מתארי האימון המשותפים. כמו כן, הוצגו יכולות מבצעיות רבות שבאו לידי ביטוי בתרגיל.

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר: "תרגיל "אלוני בזלת" 2023 הגביר את רמת התכנון והמימוש המבצעי המשולב שלנו" עוד אמר הרמטכ"ל "ישראל יודעת איך להגן על עצמה, אבל תמיד טוב כשהשותף הטוב ביותר שלנו איתנו כדי שנלמד אחד מהשני. הקשר המבצעי הזה מחזק את היכולת שלנו להתמודד עם מגוון רחב של אתגרים ביטחוניים באזור. אני ארצה להביע את הערכתי הרבה למפקדי וחיילי סנטקום שהיו איתנו כאן השבוע ובמיוחד לגנרל קורילה על שותפות נפלאה. היינו טובים, עכשיו אנחנו טובים יותר".

מפקד סנטקום קורילה אמר: "השותפויות האסטרטגיות שלנו באזור, הכוללות את השותפות האיתנה ארוכת השנים שלנו עם צה"ל, הן חיוניות וקריטיות לביטחון וליציבות האזורית המוצעים באמצעות רמת שותפות זו". "בחמשת הימים האחרונים, שיפרנו משמעותית את היכולת המשותפת שלנו להגיב לאיומים אזוריים. צה"ל מחזיק במערכות הנשק החדשניות ביותר, פועל ברמת מקצועיות מקסימלית ובעל יכולת לחימה מהשורה הראשונה. ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל ותומכת בבניית היתרון האיכותי של המדינה".

1 תרגיל "אלוני בזלת" המשותף של צה"ל וצבא ארה"ב
צילום: דובר צה״ל
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
9
צילום:
10
צילום:
11
צילום:
12
צילום:
13
צילום:
14
צילום:
15
צילום:
16
צילום:
17
צילום:
18
צילום:
19
צילום:
20
צילום:
21
צילום:
22
צילום:
23
צילום:
24
צילום:
25
צילום:
26
צילום:
27
צילום:
28
צילום:
29
צילום:
30
צילום:
31
צילום:
32 תרגיל "אלוני בזלת" המשותף של צה"ל וצבא ארה"ב
צילום: דובר צה״ל
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים