שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סטודנטים שארגנו מחאה בטהרן הורעלו: הרגישו כאבי גוף והזיות
מחאת החיג'אב
לפי הדיווח של סוכנות הידיעות הפרסית, 1,200 סטודנטים הורעלו לילה אחד בלבד לפני שהיו אמורים לקחת חלק במחאה המונית נגד המשטר | המרפאות בקמפוסים נסגרו ללא הודעה
הפגנות סוערות באיראן | צילום: TV

מאז חודש ספטמבר, חווה איראן הפגנות סוערות בעקבות "מחאת החיג'אב" ששוטפת את המדינה מאז מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני. מאות אלפי אזרחים יוצאים מידי יום לרחובות ומפגינים נגד המשטר, שמדכא באלימות את ההפגנות.

סוכנות הידיעות הפרסית ISNA דיווחה הבוקר (שלישי) כי 1,200 סטודנטים איראנים הורעלו, לילה לפני שהיו אמורים לקחת חלק במחאה המונית נגד המשטר. לפי הדיווח, הסטודנטים שלומדים בשתי אוניברסיטאות שונות במדינה, חשו כאבים עזים, הזיות והקאות בלתי נשלטות. תסמינים דומים התגלו גם אצל סטודנטים בארבע אוניברסיטאות נוספות באיראן. משרד המדע האיראני אישר כי הסטודנטים נפגעו מהרעלת מזון, מה שהוביל למחאה ספונטנית שבה השליכו הסטודנטים מגשי מזון בשטח הקמפוסים. 

עוד מבחזית החדשות

המשטר האיראני כבר הואשם בעבר בהרעלת סטודנטים בכוונה תחילה, על מנת למנוע מחאה. למרות זאת, הרשויות במדינה טענו כי מדובר בהרעלת מזון הקשורה להתפרצות חיידקים במי התהום באיראן. 

איגוד הסטודנטים האיראני אמר בתגובה כי "חוויות העבר שלנו מאירועים דומים, באוניברסיטת אספהאן למשל, שוללים את הטענה של השלטון להרעלת מזון המונית זו". עוד הוסיפו באגודת הסטודנטים כי המרפאות בקמפוסים נסגרו ללא הודעה מוקדמת, מה שהקשה על הטיפול בסטודנטים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים