שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סוריה על סף משבר אנרגיה: בעקבות עליית מחירים חדה מצד איראן
עקב קשיים כלכליים, מצמצת איראן את אספקת הנפט המוזל לבעלות בריתה, כולל סוריה | בעקבות כך נסגרו מפעלים רבים במדינה ואזרחים סורים רבים נשארו ללא חימום בחורף
הפגנות סוערות באיראן | צילום: TV

הקשיים הכלכליים מהם סובלת איראן לאחרונה, מתחילות לתת את אותותיהן גם על בנות בריתה במזרח התיכון, שכן איראן החלה לצמצם את אספקת הנפט המוזל למדינות אלו, כשבניהן גם סוריה.

הברית בין איראן וסוריה נמשכת כבר שנים רבות, כשטהרן ומוסקבה מהוות את הגורמים המרכזיים להמשך שלטונו של בשאר אל-אסד. שתי המדינות סייעו לאסד בדיכוי מלחמת האזרחים שפרצה בסוריה לפני כ-11 שנים.

עוד מבחזית החדשות

בשבועות האחרונים, העבירו גורמים רשמיים בטהרן מסר לעמיתיהם הסורים, כי מחיר הנפט יעלה, עקב ביקושים גדולים לנפט בשיא עונת החורף. האיראנים הודיעו לסורים כי מחיר הנפט יוכפל, והם אף דרשו מדמשק תשלום מראש טרם האספקה.

בעקבות כך, חווה סוריה את המחסור החמור ביותר בדלק מאז תחילתה של מלחמת האזרחים בשנת 2011. מדיווחים עולה כי מספר רב של משרדים מנהליים במדינה נסגרו בחודש שעבר למשך מספר ימים כדי לחסוך באנרגיה. בנוסף, נסגרו מפעלים רבים לאחר שהתקשו להפעיל את הגנרטורים, עקב מחסור בחשמל. המפעלים נאבקים להשיג כמות מסוימת של דלק כדי להמשיך לתפעל אותם.

משקי הבית בסוריה מסתמכים על דלק כדי להפעיל את תנורי החימום, אלא שלאחר שמחיר הדלק התייקר פי 5 במהלך השנה האחרונה, הפך הדלק למצרך בלתי מושג למשפחות רבות במדינה, שנאלצות לעבור את ימי החורף הקרים ללא חימום. במקומות מסוימים יצאו האזרחים לרחובות להפגין בשל המחסור בדלק לחימום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים