שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סוריה: מפקד "בכיר מאוד" בדאעש חוסל על ידי לוחמים אמריקאים
לוחמי הכוחות המיוחדים פשטו על בית בצפון-מערב סוריה וחיסלו מנהיג בכיר במיוחד של דאעש, שהיה אחראי לתכנון פעולות טרור במזרח התיכון ובאירופה
תגיות: , ,
כוחות צבא ארה"ב | צילום: Staff Sgt. Leticia Samuels, Public Affairs

צבא ארה"ב תקף הלילה (ראשון) את אזור העיר ג'רבולוס בצפון-מערב סוריה, לא רחוק מהעיר חלב ומהגבול עם טורקיה. פיקוד המרכז בצבא ארה"ב, אישר רשמית כי מנהיג בכיר מאוד של ארגון הטרור דאעש חוסל בפשיטה של לוחמי הכוחות המיוחדים, יחד עם עוד שניים מלוחמי הארגון.

על פי ההודעה הרשמית, לא היו נפגעים לכוחות האמריקאים או למסוקים של הצבא, כמו כן לא נפגעו אזרחים. על פי ההודעה, מי שחוסל הוא מפקד "בכיר מאוד" בדאעש "שהיה אחראי לתכנון מתקפות טרור במזרח התיכון ובאירופה".

עוד מבחזית החדשות

על פי דיווחים מקומיים, מסוקים של צבא ארה"ב נחתו באזור הכפר אל-רנדורה במרחב העיר ג'רבולוס והלוחמים פרצו לתוך אחד הבתים. מדובר באזור שנתון לשליטה של מיליציות האופוזיציה הסוריות הנתונות לתמיכת ממשלת טורקיה ומתנגדות למשטר הנשיא הסורי בשאר אל-אסד.

בתקופה האחרונה ניתן לזהות עלייה משמעותית בפעילות הצבא האמריקאי בסוריה נגד ארגון דאעש. לפני שבועות אחדים הודיע סנטקום כי חיסל את ח'אלס עיד אחמד אל-ג'בורי, שהוגדר כ"מפקד בכיר בדאעש" שתכנן פיגועים בטורקיה ובאירופה.

צבא ארה"ב מפעיל בסוריה כוח של כ-900 חיילים, שמטרתם הרשמית היא לחימה בדאעש. יחד עם זאת, הכוח נדרש פעמים רבות, וביתר שאת בתקופה האחרונה, להתמודד עם מתקפות חוזרות ונשנות מצד המיליציות הפרו-איראניות הפועלות במזרח סוריה, ומבצעות כמעט מדי שבוע מתקפת רקטות ומל"טים.

מחבלים של ארגון דאעש רצחו אתמול לפחות 27 אזרחים וחיילים סורים, שעסקו באיסוף פטריות כמהין במחוז חמאה במרכז סוריה. מרבית ההרוגים בפעולה, כמו פעולות דומות אחרות בתקופה האחרונה, היו אזרחים שעסקו בחקלאות. יחד איתם חוסלו כמה מאנשי צבא אסד שאבטחו את העבודות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים