שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סוף לסאגה: אחרי 14 הפסדים קווין מקארתי ניצח בהצבעה ויכהן כראש בית הנבחרים בארה"ב
לאחר שנכשל 14 פעמים, זכה מקארתי ברוב של 212:216 ויכהן כיושב ראש בית הנבחרים של ארה"ב במקום ננסי פלוסי | לאחר שהסכים לכמה דרישות מצד חברי מפלגתו הקיצוניים
קווין מקארת'י, ניסה ללא הצלחה להפוך ליו"ר בית הנבחרים כבר בסבב הראשון | צילום: MedalCeremony wikipedia

לאחר 14 פעמים בהם נכשל, נבחר הבוקר (שבת) קווין מקארתי לתפקיד יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית בסבב ההצבעה ה-15. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בירך אותו על הניצחון ואמר שהוא מוכן לעבוד עם הרפובליקנים. קווין מקארתי הרפובליקני בן ה-57, ניצח בהפרש של 216:212.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי מקארתי נבחר "לאחר שביצע ויתורים נרחבים לקבוצה של אנשי ימין קיצוניים שהעלו שאלות לגבי יכולת המפלגה למשול". אחד הוויתורים של מקארתי נוגע לחוק הקובע שכל מחוקק יוכל לקרוא להדחתו בכל עת. מקארתי נבחר בתמיכה של פחות ממחצית מחברי בית הנבחרים לאחר ששישה מחברי מפלגתו נמנעו ולא הצביעו לאף מועמד. לאחר ההצבעה אמר מקראתי "אני שמח שזה נגמר".

עוד מבחזית החדשות

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר, טען כי מקארתי הרחיק לכת הם הוויתורים שהיה מוכן לעשות כדי לזכות בתפקיד. לדבריו הוויתורים שלו לקיצוניים במפלגתו מעלים את הסבירות לכך שהבית הרפובליקני של MAGA יגרום להשבתת ממשלה או למחדל עם השלכות הרסניות על ארצנו".

יש לציין, כי בחירת יו"ר בית הנבחרים בארה"ב היא בדרך כלל הליך פשוט ומהיר. מאז 1923 לא קרה שהיו"ר לא נבחר בסבב ההצבעה הראשון. לפני 100 שנה ב-1923 היו אלה הרפובליקנים שלא הגיעו להסכמות בינם לבין עצמם, והם הגיעו להכרעה רק אחרי תשעה סבבי הצבעה. השיא נרשם כמה שנים לפני מלחמת האזרחים האמריקנית, בשנת 1855, אז נדרשו 133 סבבי ההצבעה לבחירת היו"ר, וההכרעה התקבלה רק אחרי חודשיים, והוויכוח היה אז על רקע הדיון בנוגע לעבדות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים