שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סוף להשערות: ברוסיה נמצאה גופתו של ראש כוח וגנר
נקמת פוטין?
בערוצי הטלוויזיה הממלכתיים דיווחו כי פריגוז'ין נהרג, ושגופתו וגופת בכיר נוסף בקבוצת וגנר אותרו בזירת ההתרסקות | השאלה לגבי פריגוז'ין לא הייתה האם אלא מתי
זירת ההתרסקות | צילום: רשתות

על פי כל סוכנויות הידיעות ברוסיה, יבגני פריגוז'ין, מנהיג קבוצת וגנר נהרג אמש (רביעי) בהתרסקות מטוסו הפרטי. למרות זאת, לפי שעה אין עדין אישור רשמי דל הממשל במוסקבה, אך כלי התקשורת הלא רשמיים המזוהים עם קבוצת וגנר כבר הודיעו על מותו.

התרסקות המטוס שבו נסע יבגני פּריגוז'ין | צילום: רשתות – לפי סעיף 27א׳

זירת ההתרסקות | צילום: רשתות – לפי סעיף 27א׳

זירת ההתרסקות | צילום: רשתות – לפי סעיף 27א׳

מטוס המנהלים של פרגוז'ין | צילום: רשתות – לפי סעיף 27א׳
יבגני פריגוז'ין ראש כוח וגנר | צילום: רשתות – לפי סעיף 27א׳

לאלה העוקבים אחר מהלכיו של ולדימיר פוטין, השאלה לגבי גורלו של יבגני פריגוז'ין לא הייתה האם אלא מתי: מתי בדיוק יחוסל האיש שאמנם לא מרד בפוטין עצמו, אך צעדת המרד שלו למוסקבה הנחיתה מכה אנושה על נשיא רוסיה בתקופה מאתגרת במיוחד, וערערה על תדמיתו כמנהיג חזק.

בטלוויזיה הרוסית הממלכתית "רוסיה24" דיווחו כי פריגוז'ין נהרג, ובערוץ טלוויזיה נוסף דיווחו כי גופתו זוהתה יחד עם גופתו של דמיטרי אוטקין, מייסד קבוצת וגנר. ברוסיה הודיעו על פתיחה של חקירה רשמית של נסיבות התאונה, וכי נעשים מאמצים לחפש את הקופסה השחורה של המטוס. גורמים שונים ברוסיה טענו אמש, כי ייתכן שמדובר בפעולת טרור של אוקראינה.

ההערכה המרכזית הרווחת היא כי מדובר בנקמה של פוטין על ניסיון המרד של קבוצת וגנר לפני חודשיים בדיוק גם בארה"ב התייחסו לדיווחים, ודוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמרה: "אם זה נכון, אף אחד לא צריך להיות מופתע". ביידן עצמו רמז בשיחה עם כתבים כי "אין כמעט דבר ברוסיה שפוטין לא עומד מאחוריו".

עוד מבחזית החדשות

כזכור, ביוני האחרון הוביל פריגוז'ין בראש כוח וגנר, צעדת מרד נגד משרד ההגנה ברוסיה, בעקבות עימות חריף סביב אספקת אמצעי לחימה וחלוקת תקציבים ללוחמי הקבוצה.

במהלך המרד, השתלטו אנשי קבוצת ואגנר על מטה פיקוד דרום הרוסי בעיר רוסטוב, שממנו מנוהלת הפלישה הרוסית לאוקראינה, ובבוקר למחרת צעדו מאות קילומטרים מדרום רוסיה עד לפאתי מחוז מוסקבה. משרד ההגנה הרוסי שיגר שישה מסוקים כדי לעצור את המסע, אך כולם יורטו. גם על הקרקע, צבא רוסיה לא ניסה לבלום את המסע ויחידות בו אף הצטרפו לאנשי פריגוז'ין.

רק כ-200 ק"מ ממוסקבה, נבלמה צעדת המרד באופן פתאומי, ובדיעבד טען רודן בלארוס ובעל בריתו של פוטין, אלכסנדר לוקשנקו, כי תיווך בין הצדדים ואף הזמין את פריגוז'ין ואנשיו לעבור לבלארוס. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים