שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סוף הסיפור: גלנט וסמוטריץ' חתמו על מזכר הבנות לחלוקת הסמכויות במשרד הביטחון
אחרי מאבק ממושך, ומתח בקואליציה. חתמו שר הביטחון גלנט והשר השני במשרד סמוטריץ' על הסכם לחלוקת האחריות ביו"ש | מרבית הסמכויות יועברו ליו"ר הציונות הדתית
מעמד חתימת ההסכם

תמה הסאגה. שר הביטחון יואב גלנט והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' חתמו היום (חמישי) על מסמך הבנות לגבי חלוקת האחריות במשרד הביטחון, ביחס למנהל האזרחי ולמתאם פעולות הממשלה בשטחים. במעמד החתימה היה נוכח גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במסגרת מסמך ההבנות, האחריות הבלעדית על אכיפת הבנייה הלא חוקית בשטחים תישאר בידי גלנט. בנוסף, חופש הפעולה של הצבא לא ייפגע במסגרת החלוקה וכדי להבטיח שהשרשרת הפיקודית תישמר, מינוי קצינים במנהל האזרחי יישאר בידי הרמטכ"ל בלבד.

עוד מבחזית החדשות

עוד הוחלט במזכר ההבנות, על מינוי לראש המנהל האזרחי סגן אזרחי (לא איש צבא), שיקבל סמכויות לפעול בנושאים אזרחיים דוגמת תכנון, תשתיות, מים, מקרקעין ותחבורה.

בסמכות הסגן החדש יהיה לטפל בפלישות ישנות לקרקעות פלסטיניות, כך שפיקוד המרכז והמנהל באזרחי, כריבון בשטח, יחזיקו בסמכות לטפל בפלישות טריות ולפנותן. עוד הוחלט כי בשלב הראשוני לא יהיו במנהל האזרחי יועמ"שים מטעם סמוטריץ' כפי שדרש תחילה, אך חוות הדעת יתקבלו מעתה מהיועץ המשפטי למשרד הביטחון ולא מהיועץ המשפטי של אוגדת איו"ש והפרקליטות הצבאית כפי שהיה עד כה.

לסמוטריץ' תוקם מנהלת במשרד הביטחון שתלווה את כל התחומים האזרחיים ותאפשר לו בקרה על מה הנושאים החשובים לו. בראש המנהלת יעמוד יהודה אליהו, שהיה בעבר מנכ"ל מועצת בנימין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים