שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סוכם בין בן גביר לליכוד: יחידה מיוחדת בשב"כ תוקם – תטפל בפשיעה בחברה הערבית
ח״כ איתמר בן גביר | צילום: ועדת הבחירות המרכזית

מעיון בסעיפים שהוסכמו במשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לעוצמה יהודית עולה, כי השב"כ יסייע למשטרה במאבק בפשיעה בחברה הערבית בפרט, ובארגוני הפשע בארץ בכלל.  עד עתה השב"כ היה מעורב רק בסוגיות ביטחוניות, אך לא בחקירות פליליות כגון רצח בחברה הערבית, ארגוני פשיעה ו"פרוטקשן".

עוד מבחזית החדשות

מהלך זה נועד לסייע למשטרה במאבק בפשיעה, על רקע האלימות הגוברת ברחבי הארץ. על פי הסעיף בהסכם "הממשלה תורה לשב"כ לסייע למשטרת ישראל להיאבק בפשיעה הלאומנית בארגוני הפשע ומשפחות הפשע". עוד נכתב כי "הממשלה תתקצב יחידה ייעודית בשב"כ לטובת העניין". הצדדים הסכימו ביניהם כי הפעלת השב"כ בנושאים פליליים תהיה בשיתוף פעולה מלא בין משרד ראש הממשלה לשר לביטחון לאומי.

גם היום תתכנס הוועדה שמכינה את התיקון לפקודת המשטרה "חוק בן גביר", לפי התכנון החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית ביום שלישי או רביעי. על פי הצעת החוק, יועברו סמכויות מורחבות של המשטרה לשר המיועד לביטחון לאומי. החוק מעורר התנגדות עזה בייעוץ המשפטי לממשלה, שטוענים כי הנוסח הנוכחי אינו מאזן בין סמכויות השר ועצמאות המשטרה, ויגרום לפוליטיזציה בארגון. בשלב זה בן גביר מסרב לקבל את התיקונים המוצעים על ידי היועמ"שית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים