שיתוף
תגובות
בריאות » סובלים משיעול שמסרב לעבור? 12 דרכים טבעיות להקלה על שיעול
תרופות סבתא
מה כדאי לאכול וממה עדיף להימנע? אם גם אתכם תפס שיעול טורדני שלא מרפה? אילו חליטות יעזרו להקל עליו | 12 תרופות טבעיות שכדאי לכם להכיר
כוס תה בחורף | צילום: freepik

גם אתם סובלים משיעול טורדני שבא בהתקפים? שיעול הוא רפלקס טבעי של גוף האדם, המתרחש כאשר יש גירוי בגרון או את בדרכי הנשימה. שיעול הוא תגובה נורמלית ואף בריאה, שכן הוא מסייע לגוף לסלק ריר ופסולת המצטברים בגרון ובדרכי הנשימה העליונות. הבעיה היא, שכאשר הוא נמשך זמן רב מידי, או מופיע בשעות היום והלילה הוא מתיש את הגוף ופוגע באיכות החיים. לשיעול כמה תרופות סבתא יעילות לגמרי שכדאי להכיר. 

דבש – הדבש הוא חומר צמיגי שמצפה את רירית הגרון ומקל על גירוי וכאבי גרון. לדבש תכונות אנטי דלקתיות, והוא מכיל נוגדי חימצון וחומרים אנטי בקטריאליים. הדבר מסייע בחיזוק המערכת החיצונית. את הדבש כדאי לצרוך באופן טבעי או להוסיף אותו לכוס התה. 

דבש ובצל – סירופ ביתי יעיל במיוחד להקלה על השיעול. השילוב בין הדבש שמכיל חומרים משככי גירוי ונוגדי דלקת, והבצל שמסייע בסילוק הליחה מהגוף, בהחלט עושה את העבודה.  יש לקצוץ בצל לתוך כלי, לכסות בדבש ולהמתין כשמונה שעות להיווצרות הסירופ. כדאי לצרוך כף אחת כל שעתיים. 

מי מלח – גרגור של מי מלח (כפית מלח על כוס מים פושרים) מונע חיידקים, מחטא ומקל על הליחה. מי המלח גם מרגיעים את הגירוי שנוצר בגרון מהשיעול הממושך. 

חליטת ג'ינג'ר – גם צמח הג'ינג'ר מכיל תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חימצון. לג'ינג'ר טעם חריף שמגביר את ייצור הרוק ומסייע בשיפור היובש בפה ובגרון שגורמים לשיעול. את שורש הג'ינג'ר ניתן לצרוך טרי או יבש, כתוסף תזונה או כתוספת לכוס תה.

תה עם נענע – עלי הנענע ידועים בסגולות הריפוי שלהם. הנענע מכילה מנטול – נוגד גודש טבעי, שמרגיע את הגירוי בגרון ומקל על הליחה.  

חליטת תימין – התבלין עם ארומה דומיננטית. התימין הוא צמח בעל פעילות אנטי זיהומית שמסייעת לטפל בשיעול. במחקרים קליניים של הצמח נמצא כי הוא יעיל בטיפול בדלקות במערכת הנשימה ובברונכיטיס, מקל על שיעול רטוב ומונע עוויתות. 

וויטמין C – זהו אחד מנוגדי החמצון העוצמתיים ביותר. הדרך היעילה ביותר להגביר את הוויטמין בגוף היא באמצעות תזונה עשירה בוויטמין C. המזונות המומלצים לשימוש בתפריט היומי הם –  קיווי, תותים, פירות הדר, גויאבה, פלפל אדום וצהוב, ברוקולי וכרוב אדום. 

לישון ליד בצל – למרות הרתיעה הראשונית, הבצל מקל מאוד על הנשימה בזמן השינה ומשפר את איכות השינה בזמן צינון. יש לתוך בצל לרבעים ולהניח בקערה ליד המיטה למשך הלילה.  

אדים חמים – נשימה של אדים חמים מסייעת בשחרור הגודש באף וקלה על כאבי גרון. את האדים כדאי לנשום מעל סיר מים רותחים כאשר מגבת עוטפת את הראש כדי לשמור על האדים. 

מפזר אדים – מכשיר ששומר על לחות באוויר ומונע יובש בדרכי הנשימה. חשוב להקפיד על החלפת המים בתדירות גבוהה כדי למנוע עובש וחיידקים. 

מים – שתייה מרובה של מים, תה וכדומה מונעת את היובש בגרון שגורם לגירוי ושיעול יבש. מים גם מחזירים לגוף את הנוזלים שמתאדים כתוצאה מאמצעי החימום והביגוד החם. 

פרוביוטיקה – כדאי לצרוך מזונות העשירים בפרוביוטיקה טבעית, כמו יוגורטים וגבינות. כדי להחזיר את האיזון בגוף. לחילופין ניתן לצרוך את הפרוביוטיקה כתוסף תזונה.

ממה כדאי להימנע – אם השיעול מטריד אתכם, כדאי להימנע למספר ימים ממוצרי חלב שגורמים לעודף ליחה וכן מבוטנים, בננות ומוצרי סויה.

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. הכל זורם רק לא תרופות מבתי היוצרים.
    הגיעה השעה לחזור לרפואה טבעית,להשאיר את יצרני התרופות בחזרה למקורות ולא להתמכרות.
    קונצרני המזון משחקים בנו, חולי סרטן מחלות בטן-מעיים שינויים הורמונליים ומה שביניהם -די.
    שובו בנים ובנות ששילמו בחייהם ובגופן ובנפשותיהם אל המקורות אשר הביאו אותנו עד הלום .
    ברכת האל ורפאל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים