שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סגנית נשיאת הפרלמנט האירופי: נעצרה והושעתה מתפקידה בחשד לקבלת שוחד מקטאר
סגנית נשיאת הפרלמנט של האיחוד האירופי, אווה קאילי, הושעתה מתפקידה לאחר שנעצרה יחד עם ארבעה מעורבים נוספים בחשד לקבלת שוחד מקטאר
בניין הפרלמנט האירופי בשטרסבורג שבצרפת | צילום: Botond Horvath, שאטרסטוק

אתמול (שישי) בבוקר נעצרו שורה של בכירים בבריסל וביניהם סגנית נשיאת הפרלמנט האירופי אווה קאילי ובכיר בארגון גג של עובדים, במסגרת חקירת שחיתות שמערבת ניסיונות השפעה מצד קטאר על המדיניות האירופית. בתוך כך, נשיאת הפרלמנט של האיחוד האירופי, רוברטה מטסולה, השעתה אמש (שבת) את סגניתה מתפקידה. מטסולה הודיעה כי החליטה "להשעות באופן מידי את הסמכויות, החובות והמשימות של קיילי כסגנית נשיאת הפרלמנט האירופי".

הפוליטיקאית הבכירה, אווה קאילי ממפלגת PASOK הסוציאליסטית היוונית, צפויה להישאר במעצר לפחות עד יום ראשון. משרדים בפרלמנט האירופי נסגרו בהוראת המשטרה המקומית, שפשטה על כמה מוקדים אתמול, ביניהם 16 דירות.

עוד מבחזית החדשות

הדיווחים עדיין אינם ברורים בשלב זה, אולם נראה כי הפרשה קשורה לניסיונות לובינג של קטאר, במטרה לשפר את תדמיתה הבינלאומית, במיוחד סביב נושא מות העובדים הזרים במהלך ההכנות לגביע העולם בכדורגל, שמתנהל בימים אלה.

המשטרה בבריסל ציינה כי החשד הוא ש"מדינת מפרץ" העבירה "מתנות בעלות שווי גדול או סכומי כסף גדולים" למעורבים בפרשה. כאמור, חמישה בני אדם נעצרו ביום שישי, וביום ראשון צפוי בית המשפט המקומי להכריע האם להותיר אותם במעצר או לשחררם בערבות. מלבד קאלי, כל העצורים הם איטלקים. אחד מהם הוא המזכ"ל של קונפדרציית איגוד העובדים הבינלאומי (ITU), ארגון גג המייצג אינטרסים של עובדים מאוגדים. 

קאלי אמרה בשבועות האחרונים, לאחר ביקור בקטאר, כי תנאי העבודה של העובדים הזרים הם מצוינים וכי קטאר היא "מובילה עולמית בתחום זכויות העובדים". על רקע החשדות שמתפרסמים כעת, היא הושעתה מהחברות בקבוצת מפלגות השמאל שמאוגדות יחד וכבר נשמעות קריאות להתפטרותה. ניקולה בר הגרמנית, שגם היא מכהנת כסגנית נשיאה אמרה כי "אני מקווה שהיא תסיק את המסקנות באופן עצמאי". יש לציין כי לפרלמנט האירופי 14 סגני וסגנות נשיאה. קאלי סולקה באופן מיידי גם משורות מפלגת PASOK היוונית "בשל החשדות נגדה".

החקירה הבלגית היא סביב "התארגנות פלילית, ניסיונות השפעה מחו"ל וכן האשמות בשחיתות ובהלבנת כספים". כ-600 אלף אירו הוחרמו במהלך הפשיטה המשטרתית אתמול. סוכנות הידיעות הגרמנית דיווחה כי המעצרים התבצעו לאחר שבחודשים האחרונים נחשפו "חשדות" לפיהם מדינת מפרץ "מנסה להשפיע על ההחלטות בפרלמנט האירופי".

עוד מבחזית החדשות

הפרשה מוגדרת כ"פרשת השחיתות החמורה ביותר בפרלמנט האירופי". יש לציין כי הפרלמנט האירופי הוא גוף ייצוגי בעל סמכויות מוגבלות, ביחס לפרלמנטים לאומיים, אולם ממלא עדיין תפקיד קריטי במבנה האיחוד האירופי ואף צריך לאשר חקיקה שיוזמת הנציבות האירופית. 

פרופ' אלברטו אלמאנו, פרופ' למשפטים מפאריס אמר לאתר "פוליטקו" כי "זה הסקנדל החמור ביותר בהיסטוריה של האיחוד האירופי" וכי "הוא מראה את חוסר ההתאמה של מערכת האתיקה הקיימת בארגון, ומוכיח שאין שום ניסיון לנהל את ההשפעות הזרות של מדינות עליו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים