שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » סגן יו"ר מועצת הביטחון הרוסית: "תבוסה של רוסיה עלולה לגרום למלחמה גרעינית"
סגן יו"ר מועצת הביטחון של רוסיה, דמיטרי מדבדב, מזהיר מפני כישלון המלחמה באוקראינה. לדבריו: "מעצמות גרעין מעולם לא הפסידו"
סגן יו"ר מועצת הביטחון של רוסיה דמיטרי מדבדב | צילום: wikipedia

על פי דיווח של סוכנות רויטרס הבוקר (חמישי) סגן יו"ר מועצת הביטחון של רוסיה, דמיטרי מדבדב, הזהיר כי "תבוסה אפשרית של רוסיה עשויה לגרום למלחמה גרעינית". בפוסט שפרסם בטלגרם, טען מדבדב כי "מעצמות גרעין מעולם לא הפסידו סכסוכים גדולים שבהם היה תלוי גורלן".

דבריו של מדבדב מגיעים ברקע הדיווח של סוכנות הידיעות הרוסית TASS, כי רוסיה ייצרה לראשונה ראשי נפץ גרעיניים עבור "הפוסידון" – כלי שיט בלתי מאויש תת-מימי. מקור במשרד ההגנה במוסקבה מסר כי "ראשי הנפץ הראשונים כבר יוצרו, ויוצבו בכלי השיט בעיר בלגורוד, כ-40 ק"מ מהגבול עם אוקראינה כבר בעתיד הקרוב".

עוד מבחזית החדשות

הניו יורק טיימס דיווח בנובמבר האחרון, כי על רקע הכישלון הרוסי באוקראינה, בכירים בצבא הרוסי החלו לדון ברצינות על שימוש בנשק גרעיני טקטי. לדברי הבכירים צבא רוסיה החל בניהול שיחות מתקדמות, כדי לדון מתי וכיצד ניתן יהיה להשתמש בנשק גרעיני. הדיווח ציין כי הנשיא וולדימיר פוטין לא השתתף בשיחות אלה.

עם זאת, גורמים אמריקאים מסרו, שעצם העובדה שבכירים רוסים העלו אפשרות כזאת, מדאיגה את ממשל ביידן, כיוון שזה מוכיח את התסכול הרוסי מהכישלונות בשדה הקרב. למרות זאת גורמים אמריקאים הבהירו כי עד כה, אין ראיה לכך שהרוסים העבירו נשק גרעיני למקומות אסטרטגיים.

ויליאם ברנס, ראש ה-CIA, אמר כי "הייאוש הפוטנציאלי של פוטין לחלץ ניצחון באוקראינה, עלול להוביל את רוסיה להשתמש בנשק גרעיני. דובר משרד ההגנה האמריקאי, דובר ממשרד ההגנה ג'ון קירבי אמר כי "היה לנו ברור מההתחלה שההערות של רוסיה לגבי השימוש בנשק גרעיני מדאיגות מאוד, ואנחנו מתייחסי לכך ברצינות. אנחנו ממשיכים לפקח על זה כמיטב יכולתנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים