שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו תקף את היוע"משית: "באיזו מדינה בעולם סוגרים נמל תעופה בגלל מפגינים"?
רה"מ כינס דיון על גבולות המחאה וביקש מהיועמ"שית להחמיר את הענישה נגד מפגינים שעוברים על החוק | היועמ"שית: לא ידוע לי על כתבי אישום שהוגשו נגד מפגינים
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לקראת הפגת המחאה המתוכננת ביום שני הקרוב, כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול (חמישי) בבוקר דיון על גבולות המחאה שכלל ויכוח קשה בין השרים הממונים על מערכת אכיפת החוק איתמר בן גביר ויריב לוין ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן. במהלך הדיון הטיח נתניהו ביועמ"שית: "באיזה מדינה בעולם סוגרים נמל תעופה בגלל מפגינים?".

בדיון המקדים השתתפו השרים השרים בן גביר ולוין ששאלו את היועמ"שית ואת ראש חטיבת החקירות במשטרה,כמה כתבי אישום הוגשו בחצי השנה האחרונה נגד מפגינים שנעצרו. נציגת המשטרה השיבה שהוגשו עשרות תלונות על ידי חברי כנסת ושרים, אך אין לה מידע על כתבי אישום.

עוד מבחזית החדשות

בתגובה תקף השר בן גביר הטיח את היועמ"שית: "איך יכול להיות שבהתנתקות נעצרו מפגינים עד תום ההליכים והיום כולם משתחררים?". והשר לוין הוסיף: "אין דין ואין דיין, איש הישר בעיניו יעשה". ההערכה היא כי אם המחאה והפעולות הישירות נגד שרים וח"כים יסלימו, ידרשו צעדים להצר את גבולות המחאה.

עוד אמר בן גביר בדיון: "היועצת, את יודעת מצוין שמבחן הוודאות הקרובה זה לגבי הפגנות, אם לאשר או לא. אבל כאן מדובר על פעילות לא חוקית, תקיפת חברי כנסת ושרים, חסימת כביש בצמיגים בוערים. (השר מציג שלושה פסקי דין של החלטות על מעצרים עד תום ההליכים על חסימת כבישים). איך יכול להיות שהם נעצרו עד תום ההליכים והיום כולם משתחררים? וגם תסבירו איך יכול להיות שאותו אדם שעצר את הגברת שאמרה "פרשת משפטים בושה" הוא אותו הדם שהיום אחראי על ההפגנות בתל אביב ומחליט באופן עצמאי שהוא מכיל את כל החסימות, זו פשוט שערורייה".

ביום שני מתכננים מארגני המחאה הפגנה גדולה בכניסה לנתב"ג, מחוץ לטרמינל 3 בשעות אחר הצוהריים. מארגני המחאה פנו למנכ"ל הרכבת בבקשה לתגבר את תנועת הרכבות לנתב"ג ביום ההפגנה. לא תהיה הפגנה ברכבת עצמה, ולכן המארגנים קוראים לציבור להגיע ברכבת לנתב"ג באותו היום. בניגוד לפעמים הקודמות, המארגנים מתכוננים להפגנה ממושכת. במשטרה לא מתכוונים לאפשר חסימת צירים וביום ראשון יכנסו ישיבת היערכות מיוחדת לקראת ההפגנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים