שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו על מתווה הנשיא: "זה לא מתווה העם ואני לא בטוח שזה מתווה חצי עם"
ראש הממשלה השוהה בגרמניה, אמר בשיחה עם כתבים על "מתווה העם" של הנשיא: "הזדמנות גדולה שהוחמצה" | "לא הייתה שום התניה מצד הקנצלר ליחסים עם ישראל בגלל הרפורמה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה אולף שולץ | צילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (חמישי) ל"מתווה העם" שהציג הנשיא הרצוג וקרא לו "הזדמנות גדולה שהוחמצה". ראש הממשלה העביר ביקורת על המתווה ואמר, כי "זה לא מתווה העם ואני לא בטוח שזה מתווה חצי עם".

לדברי נתניהו, "מה שהובא בפני הנשיא מצד הקואליציה בנוגע לוועדה למינוי שופטים כלל מתווה של שני שלבים – תיקון מיידי מסוים ואח"כ איזון. הנשיא שמע את הדברים האלה ושם אותם בצד".

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה השוהה בברלין, קיים פגישה עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, התייחס גם למחאות שנערכות בישראל. "אני קשוב למה שקורה בעם, אבל צריך להביא משהו שתואם את המנדט שקיבלנו ונעשה זאת בצורה אחראית". בהתייחסות לביקורת המרומזת שנשמעה מצד קנצלר גרמניה, אמר נתניהו: "לא הייתה שום התניה מצד הקנצלר ליחסים עם ישראל בגלל הרפורמה, במיוחד לא בכל הנוגע ליחסים הביטחוניים".

גורם מדיני בכיר בפמליית ראש הממשלה טען, כי נתניהו הוא זה שהעלה את סוגיית הרפורמה במערכת המשפט במפגש עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ. על פי אותו גורם, נתניהו אמר לקנצלר: "בוא נדבר על הפיל שבחדר", והציג לשולץ את השיטה בישראל לבחירת שופטים וציין, כי "השיטה הגרמנית לבחירת שופטים (בה הפוליטיקאים הם שבוחרים את השופטים והם אף נבחרים בעצמם לכהן כשופטים) לא רעה".

הגורם המדיני הוסיף, כי "השיח בישראל לא רציונלי ולא הגיוני. הציבור לא יודע, וחושב שישראל תהפוך למדינה לא דמוקרטית. יש התגייסות תקשורתית והנדוס תודעה. יש חשש אצל ציבור גדול שתהיה מדינת הלכה, זה אבסורד. זה לא יקרה וזה לא על הפרק. יש להבטיח את שלטון הרוב ואת זכויות המיעוט".

בנוסף הגורם המדיני תקף את היועמ"שית גלי בהרב-מיארה ואמר, כי "אולי בכוונה היא לא נותנת לראש הממשלה להסביר. הייתה התגייסות של רוב התקשורת לומר דברים שלא אמיתיים ולא קיימים. אין מה לדבר על העצמאות של בית המשפט. זה ברור. השאלה היא אם בית המשפט הוא כל יכול".

עוד מבחזית החדשות

לגבי הקריאות לסרבנות אמר הגורם המדיני, כי "אנשים מכובדים שיש להם עבר ביטחוני מדברים על דברים שאין להם מושג על מה הם מדברים. והכי מסוכן שהם מדברים על סרבנות. זו קיצוניות שאני לא מכיר. הם כורתים את הענף שעליו אנו יושבים. הם עושים זאת כדי להביא לאנרכיה בשת"פ עם לפיד כדי להביא לבחירות שישיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים