שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו מגיב על הביקורת: ישראל הייתה דמוקרטיה גם לפני המהפכה החוקתית של ברק
ראש הממשלה מגיב על הביקורת ברפורמה במערכת המשפט "הניסיון להשיב את האיזון הנכון בין הרשויות אינו הרס הדמוקרטיה" | "מינוי פוליטי הוא ראוי ולפעמים אפילו חובה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה | צילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח היום (ראשון) את ישיבת הממשלה בהתייחסות לרפורמת מערכת המשפט ולסערה שקמה בעקבותיה. לדבריו "הרפורמה במערכת המשפט היא מימוש רצון הבוחר ומימוש מהות הדמוקרטיה האמיתית".

במהלך ישיבת הממשלה אושרו מינויים של יוסי פוקס לתפקיד מזכיר הממשלה, של יוסי שלי לתפקיד מנכ"ל משרד רה"מ ושל צחי הנגבי לתפקיד היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל. מירי רגב בתגובה "תם עידן הפקידים" ונתניהו קבע כי "מינוי פוליטי הוא ראוי ולפעמים אפילו חובה".

עוד מבחזית החדשות

בישיבה טען נתניהו כי רפורמת שר המשפטים היא "מימוש רצון הבוחר ומהות הדמוקרטיה, ושלל על הסף את הצעתו של בני גנץ להקים צוות משותף שיגבש רפורמה בהסכמה רחבה. לא זכורה לי הצעה כזו כשהממשלה הקודמת חתמה על הסכם כניעה מול חיזבאללה. היא אפילו לא הביאה את ההסכם לכנסת", עקץ נתניהו. "אנחנו ננהג אחרת מהממשלה הקודמת שקידמה החזרת שטחים לחיזבאללה. תידון בדיון מעמיק בוועדת חוקה חוק ומשפט, זהו הפורום המתאים והחוקים לדיון זה".

בהמשך תקף נתניהו בחריפות את מפגיני השמאל אמש במחאה בתל-אביב. לגבי ההשוואה של שר המשפטים למנהיג הנאצים אמר נתניהו "פשוט הזדעזעתי, זו הסתה פרועה שעברה ללא שום גינוי מצד האופוזיציה או ערוצי התקשורת המרכזיים", קבע. "יש לעצור זאת מיד, להוקיע ולהתכנס לדיון רציני. כך נעשה. זה מימוש רצון הבוחר ומימוש מהות הדמוקרטיה האמיתית".

נתניהו התייחס גם לדבריו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, שטען כי "תוכנית לוין היא סכנה ברורה וממשית לדמוקרטיה". נתניהו בתגובה "הניסיון להשיב את האיזון הנכון בין הרשויות אינו הרס הדמוקרטיה, אלא חיזוק הדמוקרטיה. לכן אין ספק שצריך לעשות זאת באחריות ושיקול דעת – וכך נעשה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים