שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו למפלגות החרדיות: תקבלו שוויון – אך לא "אקסטרות"
נתניהו אמר למפלגות החרדיות במהלך המו"מ על ההסכם, כי הוא מוכן להשוות את תנאי הציבור החרדי לאלו של הציבור הכללי | יחד עם זאת נתניהו סירב להעלאת קצבאות הילדים
בנימין נתניהו בפגישה עם ח״כ יצחק גולדקנופף | צילום: הליכוד

בליכוד דוחים מכל וכול את ההאשמות על כניעה לחרדים במו"מ הקואליציוני וטוענים כי ראש הממשלה המיועד הבהיר למפלגות החרדיות כי הוא מוכן להשוות את התנאים הבסיסיים של הציבור החרדי לרמה של הציבור הכללי אך לא יותר.

כך לדוגמה, נתניהו הסכים להשוות את שכר הגננות החרדיות לגננות בציבור הכללי, כמו גם זכויות של ילדים חרדים במעונות לזכויות ילדים חילונים, מנגד, הוא סירב להעלות את קצבאות הילדים. בנוסף, סעיפים רבים שהיו במחלוקת נשארו פתוחים וכפופים להכרעת נתניהו. בסוגיות כמו הגיור, הדיור והגיוס יוקמו ועדות או שהן על ידי החלטות ראש הממשלה.

עוד מבחזית החדשות

יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע היום (חמישי) כי קיבל את ההודעה של ראש הממשלה המיועד נתניהו שעלה בידו להרכיב ממשלה. לוין מסר כי ההודעה של נתניהו תימסר לחברי הכנסת בישיבת המליאה שתתקיים ביום שני בשבוע הבא. בהתאם למסגרת הזמנים הקבועה בחוק, יקבע יושב ראש הכנסת ישיבה לצורך דיון והצבעה בדבר כינון הממשלה ה-37.

יו"ר ש"ס אריה דרעי, שמיועד לכהן בתפקיד שר הפנים ובתפקיד שר הבריאות ,הציג בפני חברי הסיעה את ההסכם הקואליציוני של ש"ס. מסיעת ש"ס נמסר כי "בישיבה הובע סיפוק שנייר העמדה בנושא דת ומדינה שהוכן ונוסח על ידי צוות ש"ס בתחילת המשא ומתן, היווה את הבסיס להסכם הקואליציוני שנחתם עם כלל המפלגות החרדיות והדתיות ועיגן את זכויות הציבור הדתי והחרדי בתחומים רבים".

עוד אמרו בש"ס כי "במהלך הישיבה, עברו חברי הסיעה על כל סעיפי ההסכם והנספחים והתרשמו מההישגים הרבים שש"ס השיגה בכלל התחומים, כמו הרווחה, יוקר המחיה, הבריאות, המאבק בעוני, זכויות הפריפריה, שמירת הזהות היהודית והשבת הציבורית, קדושת הכותל, מערך הגיור, מעמד הרבנות הראשית, שירותי הדת, עצמאות החינוך החרדי והשוואת התנאים, מעמד לומדי התורה ובני הישיבות, ביטול הרפורמות הפוגעניות ועוד".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בתגובה "זכינו בסייעתא דשמיא לניצחון גדול בבחירות. עברנו שבועות לא פשוטים במו"מ הקואליציוני אבל ניהלנו אותו באחריות רבה, ללא הדלפות או אמירות מיותרות. אני מודה לאריאל אטיאס, לח"כ חיים ביטון ולכל הצוות שעסק וסייע במשא ומתן הקואליציוני. בעזרת ה' נקים בקרוב את הממשלה החדשה ונפעל למען כלל ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים