שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו לחרדים: "לא רואה אפשרות לקדם כעת את מתווה הפטור מצה"ל"
שינוי כיוון
ראש הממשלה אמר ש"אין לו רצון להיכנס לעימותים ציבוריים חדשים בשלב זה" | החרדים טרם השיבו לשאלה האם יסכימו לסגת מההתחייבות בהסכמים הקואליציוניים
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בישיבת ראשי הקואליציה כי הוא "לא רואה אפשרות לקדם כעת את מתווה הפטור מגיוס לצה"ל". נתניהו הסביר לראשי המפלגות החרדיות: "אין לי רצון להיכנס לעימותים ציבוריים חדשים בשלב הזה". למרות זאת החרדים לא השיבו עד כה תשובה נחרצת לשאלה האם יסכימו לסגת מההתחייבות בהסכמים הקואליציוניים.

המתנגדת העיקרית לדחיית החקיקה היא סיעת אגודת ישראל שבראשה עומד השר יצחק גולדקנופף. שהבהיר בישיבה כי הסיעה ממתינה להכרעה סופית של מועצת גדולי התורה בסוף השבוע הקרוב. בקואליציה מעריכים כי אם אגודת ישראל תאשר את הדחייה, גם דגל התורה וש"ס יישרו קו ויסכימו לכך.

עוד מבחזית החדשות

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס היום למתן בבית המתקיים בבית הנשיא וטען שהמשא ומתן לא מתקדם. לדבריו: "ההידברות לא מתקדמת באף אחת מהסוגיות ובפרט לא בסוגיית הוועדה לבחירת שופטים. לא נאפשר משחק על זמן כדי לאפשר לקואליציה לקדם את החקיקה ב'זמן ובמקום שנוח לה', נחתור להתקדמות והסכמות בדגש על פתרון לוועדה לבחירת שופטים", אמר גנץ בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת.

גנץ התייחס גם להאשמה של שר המשפטים יריב לוין על כך שהאופוזיציה "לא מסכימה לפסיק" ברפורמה. "העקרונות שלנו לא השתנו, אנחנו נכונים להסכמות איפה שאפשר להסכים אבל לא לפשרות איפה שאסור להתפשר", אמר יו"ר המחנה הממלכתי "יצאנו לדרך עם מספר עקרונות ובראשם שלא תהיה פוליטיזציה של מערכת המשפט. זה לא השתנה וזה לא ישתנה".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הציג בישיבת סיעתו את "חוק הגיוס הלאומי" שיקדם את גיוס החרדים. "החוק מבוסס על החוק שהעברתי ב-2014, יחד עם בנימין נתניהו, שעבר ברוב של 67 נגד 1. מה שמוכיח שניתן להגיע להסכמות רחבות גם בנושא הגיוס", הסביר לפיד. "זה חוק שכבר הוכיח את עצמו, בזכותו הייתה עלייה משמעותית בגיוס חרדים, בזכותו עשרות אלפי חרדים יצאו לשוק העבודה".

עוד מבחזית החדשות

"התיקון המהותי היחיד שעשינו לעומת החוק המקורי הוא, שהורדנו את גיל הפטור ל-22, בהתאם להצעה של צה"ל ומערכת הביטחון", המשיך יו"ר האופוזיציה. "מעבר לזה העקרון היסודי נשאר אותו דבר, כולם מתגייסים. או לצבא, או לשירות אזרחי. יהיה מספר קבוע של תלמידים מצטיינים שיקבלו פטור, אבל מלבדם כולם יגיעו לבקו"ם עם צו גיוס. לצבא תהיה זכות ראשונים על מי שמתאים לשירות צבאי, האחרים ילכו לשירות אזרחי, כולל בתוך הקהילות שלהם".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קרא ללפיד וגנץ להפסיק את השיחות בבית הנשיא. "המחאה יצרה הזדמנות חד פעמית, אולי האחרונה, לתקן את כל הכשלים שהצטברו במדינה מאז 48", אמר בפתח ישיבת סיעתו. "אי אפשר לחזור לנקודת ההתחלה ואסור להסתפק בפשרות סביב מערכת המשפט".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס בישיבת סיעתו לטענות נגד לוין שהתבטא נגד ארצות הברית. "יש לנו יחסים טובים עם הממשל האמריקני, כך זה יישאר. יש שיח מצוין עם הערכה וכבוד אבל גם חילוקי דעות שאנחנו יודעים ללבן", טען סמוטריץ'. לדברי השר "השותפים בבית הנשיא מנסים להכשיל כל יוזמה או הצעה, ייתכן שיהיו קשה להגיע להסכמות. אם לא נגיע להסכמות, נתכנן את המהלכים שלנו מחדש. הרפורמה טובה ומחזקת את בית המשפט וסוף סוף תחזיר את אמון הציבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים