שיתוף
תגובות
משפט » נתניהו יתייצב לנאום – פטור מהעדות
השופטים קבעו
מכיוון שלראש הממשלה לא היה קשר עם אילן ישועה, וממילא נוכחותו אינה תורמת לדיון בשום צורה. שלב ההוכחות במשפט כאמור ייפתח ביום שני הקרוב
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רובי קסטרו - פול

השופטים קבעו היום (חמישי) כי נתניהו חייב להתייצב לנאום התביעה במשפטו, אך פטור משמיעת עדות אילן ישועה. "לאחר עיון בבקשה ובעמדת המדינה שלא הביעה התנגדות לבקשה, ובהנחה שהמבקש מבין את המשמעותיות של אי התייצבותו, לרבות אי העלאת טענות בהמשך הנובעות מהיעדרותו, אנו נעתרים לבקשה, ובשלה זה פוטרים את המבקש מהתייצבות כאמור", כך כתבו השופטים בהחלטתם.

מוקדם יותר הפרקליטות הביעה התנגדות לבקשת נתניהו לא להיות נוכח בפתח שלב ההוכחות. "המאשימה סבורה כי יש טעם ממשי לנוכחותו של הנאשם בנאום הפתיחה, שהינו מעמד הפתיחה של פרשת התביעה כולה, הן בהיבט של משמע הדברים על ידי הנאשם באופן בלתי אמצעי, והן בהיבט של מראית פני הצדק", נכתב בהודעת הפרקליטות לבית המשפט.

סנגורו לשעבר של נתניהו, עו"ד מיכה פטמן, התייחס מוקדם יותר בראיון לכאן חדשות על בקשתו של נתניהו שלא להגיע לדיונים הקרובים: "לרה"מ אין מה לעשות במהלך רוב המשפט הזה באולם. הוא לא מכיר ולא פגש את רוב העדים".

עורכי דינו של רה"מ מסרו כי "מכיוון שלראש הממשלה לא היה קשר עם אילן ישועה, וממילא נוכחותו אינה תורמת לדיון בשום צורה, פרקליטי ראש הממשלה יבקשו לפטור אותו מהשתתפות בחקירותיו של ישועה. זו בקשה מקובלת בתיקים בהיקפים דומים".

השופטים הדגישו כי "אין באמור לעיל כדי לפטור את המבקש מהתייצבות לחלקו הראשון של הדיון הקבוע ליום 05.04.21, ואשר אמורים להשימע בו דברי פתיחה למשפט מטעם המאשימה".

שלב ההוכחות במשפט כאמור ייפתח ביום שני הקרוב. בתיקי האלפים – שבהם עומד לדין ראש הממשלה באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים. לצידו עומדים גם לדין הנאשמים: שאול אלוביץ', איריס אלוביץ' ונוני מוזס. כמו כן באותו יום יישמע נאום הפתיחה של התובעת בן ארי, ומיד אחר כך יעלה ישועה להעיד, ויהיה העד הראשון מטעם התביעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים