שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו בראיון: "ישראל חייבת לשמור על חופש פעולה בסוריה"
בריאיון לוול סטריט ז'ורנל אמר נתניהו: "אם כיפת ברזל תיפול לידיים של איראן, מיליוני ישראלים יהפכו להיות מחוסרי הגנה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין היום (חמישי) לוול סטריט ז'ורנל ואמר כי פסקת ההתגברות תישאר מחוץ לחקיקת הרפורמה המשפטית, אך כלל צעדי הרפורמה יקודמו. זאת הוא מבהיר כי יקדם את כלל צעדי המהפכה. בריאיון דיבר גם על היחסים עם ארה"ב, החלטתו שלא לספק נשק לאוקראינה וחששותיו מהעמקת הקשרים בין רוסיה לאיראן.

בריאיון אמר נתניהו כי הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות בשיחות ההידברות בבית הנשיא ולכן הוא ימשיך לקדם בעצמו את תוכנית הרפורמה. ראש הממשלה הבהיר שוב כי לא יקודם החוק שיאפשר לכנסת לעקוף פסיקה של בית המשפט העליון. "העפתי את זה", אמר ראש הממשלה.

עוד מבחזית החדשות

נתניהו הודה גם כי התוכנית המקורית לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים לא תקודם במתכונת זו, אך עדיין אינו יודע מה תהיה הגרסה החדשה של ההצעה בנושא. "לא נחזור למתווה המקורי, נעשה משהו אחר". עוד אמר ראש הממשלה "אני קשוב לרחשי לב הציבור" ולכן הגרסה החדשה של התוכנית תהיה כזו שהשינויים בה "יישארו למשך דור".

בריאיון התייחס נתניהו גם למחוקקים בוושינגטון ובכירים אוקראינים שקראו לישראל להצטרף לסיוע המערבי לאוקראינה ואמר: "יש לנו חששות שאין לבעלות הברית של אוקראינה". ראש הממשלה הדגיש כי ישראל חייבת לשמור על חופש הפעולה בסוריה והביע חשש מכך שנשק שייפול בשדה הקרב האוקראיני יגיע לידי איראן, שפיתחה מערכת יחסים קרובה עם רוסיה בחודשים האחרונים.

ראש הממשלה הבהיר כי ישראל לא תאפשר לארצות הברית להעביר את מערכת כיפת ברזל לאוקראינה. "אם כיפת ברזל תיפול לידיים של איראן, מיליוני ישראלים יהפכו להיות מחוסרי הגנה", אמר ראש הממשלה. יש לציין כי שגריר אוקראינה בישראל קרא לחששות הללו "בדיוניים וספקולטיביים לחלוטין". על הקשר בין איראן לרוסיה אמר: "זו מערכת יחסים מטרידה מאוד. העברנו את הדאגה שלנו לרוסים". נתניהו סירב להשיב כיצד הגיבה מוסקבה.

בריאיון אמר נתניהו כי קשרי ישראל עם ארצות הברית נותרו חזקים, אף שהנשיא ג'ו ביידן טרם הזמין אותו לבית הלבן. "זה אולי ייקח זמן, אבל ברור שאני חושב, שאני מצפה, לפגוש את הנשיא ביידן", אמר נתניהו.

הוא הבהיר בריאיון כי הוא מתנגד לקריאות שרים בממשלתו לפירוק הרשות הפלסטינית, ואמר כי הוא תומך במאמצים לחזק אותה. "המדיניות שלי היא להשאיר את הרשות הפלסטינית. אני לא רוצה שהיא תפורק, כמו שאנשים אומרים. זה מגוחך".

עוד מבחזית החדשות

בנאומו אתמול בטקס סיום קורס קצינים לא התייחס ראש הממשלה לפעולות הנקם של המתנחלים, אך בראיון הודה ראש הממשלה כי הפעולות בשבועיים האחרונים בכפרים הפלסטינים הן "עברייניות ובלתי קבילות". כשנשאל אם הוא מסכים עם הגדרת ראשי מערכת הביטחון פעולות אלו כ"טרור לאומני", אמר נתניהו: "אפשר לקרוא לזה טרור לאומני. זה בסדר, אבל זה לא פותר את הבעיה". עוד אמר ראש הממשלה "אני לא ארשה לקחת את החוק לידיים. אלו שיש להם מונופול על שימוש באלימות הם הצבא ושירותי הביטחון, לא אנשים בודדים".

הבוקר יכנס ראש הממשלה דיון בנושא הגבלות במרחב הציבורי בעקבות מה שהוגדר על ידי בכירים בממשלה כ"התקפות והתפרעויות נגד פוליטיקאים מול אוזלת יד של מערכת שלטון החוק". לדיון הוזמנה גם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה.


הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים