שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נשיא רוסיה: "מארגני המרד יועמדו לדין"
לא שוכח - לא סולח
נשיא רוסיה מסר הצהרה ראשונה לאומה לאחר המרד של כוח וגנר | פוטין חזר בו מהבטחתו לפריגוז'ין ולפיה לוחמיו לא ייענשו
ולדימיר פוטין נשיא רוסיה | צילום: Sasa Dzambic Photography, שאטרסטוק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא הערב (שני) לראשונה נאום לאומה, לאחר המרד של כוח וגנר. פוטין הבהיר כי "מארגני המרד יועמדו לדין". זאת, בניגוד לדיווחים על הבטחתו שבתמורה לעצירת המרד הם לא ייענשו. עוד הוסיף פוטין כי "כולם מאוחדים במטרה להגן על המולדת, על הסדר והחיים האזרחיים. כל ניסיון הפיכה סופו להיכשל".

לדבריו, מארגני המרד הבינו שהם ביצעו מעשים פליליים, בזמן שחבריהם מתים בחזית. בדומה לנאומו המוקלט מיום המרד, פוטין חזר ואמר כי קבוצת וגנר "בגדו לא רק בעצמם ובאנשיהם, אלא גם באלה שנגררו למרד".

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, נשיא רוסיה הודה לאזרחי ארצו על הסולידריות, האחדות והפטריוטיות שהפגינו. "אני מודה לכל החיילים הרוסים, לכל אלה ששמרו על נאמנות לרוסיה, גבורתם מנעה מרוסיה להתפרק. יחד עם זאת, רובו העיקרי של וגנר הם פטריוטים של רוסיה, הם נגררו לתוך המרד הזה".

מוקדם יותר היום פורסמה הקלטה של מנהיג כוח וגנר, יבגני פריגוז'ין, שדיבר גם הוא לראשונה לאחר המרד, ואמר כי: "רצו לפרק אותנו ב-1 ביולי, לא הסכמנו ונאלצנו להגן על עצמנו" עוד הוסיף פריגוז'ין "לא תקפנו אף אחד, אלא הותקפנו במטוסים וטילים ונאלצנו להגיב. אנחנו הראנו איך תחילת המלחמה באוקראינה הייתה אמורה להיראות".

על פי דיווח שפורסם היום בסוכנות הידיעות הרוסית TASS, פריגוז'ין נמצא בחקירת ה-FSB, שירות הביטחון הכללי ברוסיה. הוא נחקר בחשד לקידום המרד הצבאי. על פי הדיווח פריגוז'ין לא עזב לבלארוס כפי שצוין בהודעה הרשמית מטעם הקרמלין בסוף השבוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים