שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נשיא המדינה: "בוקר מאוד מאוד קשה. מאוכזב מכך שלא נעניתי"
הנשיא בתגובה לאישור חוקי הרפורמה שעברו אתמול בכנסת | קרא לקואליציה: "תוכיחו נדיבות מנצחים" | מובילי המחאה: "חושב שהוא נשיא הליכוד ולא נשיא המדינה"
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: חיים צח/לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג, הגיב הבוקר (שלישי) לאישור חוקי הרפורמה המשפטית שעברו אתמול בכנסת. "מאוכזב שקריאתי לא נענתה. בוקר קשה" אמר הרצוג בראיון ל-ynet.

"זה בוקר קשה", אמר הנשיא וחזר שוב על דבריו "אני חייב לומר שזה בוקר מאוד מאוד קשה כי יש איזה תחושה של עצב. הרבה מאוד אזרחים מכל רחבי החברה הישראלית, הרבה מאוד אנשים שהצביעו בעד הקואליציה הזו, והרבה מאוד אזרחים חרדים לאחדות העם".

עוד מבחזית החדשות

על אף קריאתו של הרצוג בשבוע שעבר לעצור את החקיקה ולפתוח בהידברות, הכנסת הצביעה הלילה על אישור שני סעיפים שבמוקד הרפורמה המשפטית. על פי ההצעה שעברה בקריאה ראשונה, הרכב הוועדה לבחירת שופטים ישונה כך שלקואליציה תהיה שליטה מוחלטת בה. בנוסף, בג"ץ יהיה מנוע מהתערבות בחוקי יסוד. 63 ח"כים הצביעו בעד, 47 התנגדו.

גם הבוקר טען הרצוג: "אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ כדי שלאחר ההצבעה הזו אפשר יהיה להמשיך ולנהל הידברות, כדי להגיע למתווה מוסכם שיוציא אותנו מהתקופה הקשה הזאת, לתקופה של בעצם רפורמה חוקתית מוסכמת". לדבריו, "אפשר לפתור את המחלוקת. רוב העם רוצה פתרון, רוב העם רוצה מתווה מוסכם".

עוד אמר הרצוג: "זה לא מעשה עשוי כי עברה קריאה ראשונה, זה עדיין לא קריאה שנייה ושלישית. אני חושב שהאחריות בסופו של דבר היא, יש אחריות עודפת על מי שמביא את החקיקה". הוא פנה לקואליציה ואמר: "היה נכון וראוי שתמצא את הדרך להושיט יד בצורה כזאת שתאפשר תחושת אמון בתהליך, בתהליך ההידברות". עוד הוסיף הנשיא "תוכיחו נדיבות מנצחים, תמצאו את הדרך להביא את האופוזיציה להידברות".

מארגני ההפגנות אמרו בתגובה לנאום הרצוג: ""הנשיא זנח את העיקרון המנחה שהוא בעצמו קבע, עצירת החקיקה למצב שהייתה לפני ההצבעות בוועדה ובמליאה. נראה שהוא חושב שהוא נשיא הליכוד ולא נשיא המדינה. במקום להביע עמדה נחרצת נגד חוק יסוד הדיקטטורה הוא בוחר להאשים את מאות האלפים שיצאו לרחובות כאשמים במצב ולא את אלה שמנסים להתנקש בדמוקרטיה. הנשיא צריך לצאת ולהכריז שמדובר בחוק בלתי-חוקתי בעליל ועל כן הוא צריך להודיע שהוא לא ימנה שופטים אם החוק יעבור".

הבוקר התייחס הרצוג שוב לפשרה שהציג, והודה: "אני את שלי אמרתי בצורה ברורה, זה ברור שאני מאוכזב מכך שלא נעניתי, אבל אני חושב שזה כבר מאחורינו וצריך להתקדם. ההידברות היא מחויבת המציאות, היא מחויבת המציאות. הרי כל אחד אומר לך "אני לא מאמין לההוא" ו"אני לא מאמין לההוא" ו"הוא לא יבוא". אז לאן אתם רוצים להוביל את הדבר הזה? לעימות שמה? צריך לקחת פה אחריות, אחריות עודפת. קודם כל אחריות עודפת לקואליציה כי הכוח בידיה. אבל אני בהחלט אומר, גם האופוזיציה צריכה להיכנס להידברות".

הוא חזר על המתווה ואמר: "הצעתי מתווה, הצעתי עקרונות שהתקבלו על ידי הרבה מאוד גורמים כולל בכנסת, כולל מהממשלה וכולל מהאופוזיציה. צריך למצוא דרך להושיב את האנשים ביחד עד שייצא עשן לבן ויימצא פתרון, כי הוא אפשרי. כדי שלא נגיד אחר כך "איך החמצנו הזדמנות". אני חושש מהתפתחויות מאוד מטרידות"

עוד מבחזית החדשות

לדברי הרצוג, דווקא עכשיו, אחרי אישור הצעת החוק הראשון ברפורמה המשפטית בקריאה ראשונה, צריך להתעקש על הידברות. "אני רואה ביטויי שנאה בלתי אפשריים ובלתי נסבלים, זה לא יכול להיות. אני אומר לכולם תחדלו רגע, אמרתי כל הזמן, ביקשתי ארכה, ביקשתי להמתין, אבל אנחנו נמצאים אחרי ההצבעה. עכשיו אחרי ההצבעה זאת ההזדמנות, כשאומרים "הידברות" תוכיחו שאתם מתכוונים להידברות".

הוא ניסה להסביר את הרפורמה המשפטית שמבקשת הממשלה לקדם ואמר כי "הרפורמה הזו לא נולדה סתם. היא נולדה אחרי הרבה מאוד שנים, היא נולדה ממקום מסוים ותסכול עמוק ובהחלט הרבה ביקורת על מערכת המשפט. אני מבין את זה ואני מסכים. הביקורת הזאת היא בהחלט ביקורת שיש בסיס לקבל אותה בדברים מסוימים, אבל זה לא אומר שבגלל זה אתה הולך ואומר אני בעצם מערער את כל היסודות של האיזונים בין הרשויות. אני חושב שכל רשות צריכה להגיד אנחנו פתוחים למשא ומתן ודיאלוג".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. לא חשוב מה יגיד. חשוב מה יעשה.
    ומכיוון שנהג ברפיון, הוא ייזכר בהיסטוריה כנשיא שבזמן כהונתו הפכה מדינת ישראל מדמוקרטיה לדמוקטטורה.

  2. אדון הנשיא
    אתה מדבר שטויות ,רוב הציבור שהצביע לממשלה הנוכחית שזה רוב העם שמח מאוד😁😁😁😁😁😁😁😁😁הבוקר הזה ,הציבור לא מאוכזב ,אין שום מלחמת אחים ,יש ציבור קטן שמאלני ואוהב ערבים הם שעושים את כל הבלגן, אין ממה לדאוג ,יש שמחה עצומה שאולי סוף סוף נתפטר מעולו של הבג"ץ הדורסני והפוליטי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים