שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נשיא ארצות הברית למלך ירדן: "יש צורך קריטי לשמר את הסטטוס קוו בהר הבית"
בשיחה בין נשיא ארה"ב למלך עבדאללה דנו השניים בהורדת המתיחות בגדה המערבית | ביידן הדגיש את התפקיד של ירדן במקומות הקדושים למוסלמים בירושלים
מלך ירדן עבדאללה | צילום: שאטרסטוק Alexandros Michailidis

הבית הלבן מסר היום (חמישי) כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם עבדאללה מלך ירדן על הדרכים האפשריות להורדת המתיחות, בעיקר בגדה המערבית. על פי ההודעה הנשיא ביידן הדגיש את תמיכתו בפתרון שתי המדינות והדגיש את התפקיד של ירדן כנותנת החסות למקומות הקדושים המוסלמיים בירושלים. "יש צורך קריטי לשמר את הסטטוס קוו ההיסטורי בהר הבית" אמר ביידן למלך.

השיחה בין ביידן לעבדאללה התקיימה לאחר שמוקדם יותר נפגשה קמלה האריס, סגניתו של נשיא ארה"ב עם המלך. השניים שוחחו על המתיחות באזור יהודה ושומרון. לפי הודעה רשמית שהוציא הבית הלבן בעקבות הפגישה, נאמר כי האריס הביעה דאגה לגבי האלימות והמתח בתקופה באחרונה בירושלים והדגישה את חשיבות השמירה על הסטטוס קוו בהר הבית.

עוד מבחזית החדשות

בשבוע שעבר טס ראש הממשלה בנימין נתניהו לירדן לפגישה עם עבדאללה. שני המנהיגים דנו בסוגיות אזוריות, בדגש על שיתוף הפעולה האסטרטגי, הביטחוני והכלכלי בין ישראל לירדן, התורם ליציבות האזור. הביקור הגיע על רקע המתיחות שנוצרה בין ירדן לישראל סביב הביקור שערך השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית כשלושה שבועות לפני כן, ועיכוב שגריר ירדן בביקורו באל אקצא כשבוע לפני כן.

בסוף דצמבר הזהיר עבדאללה מפני שינוי במדיניות ישראל בירושלים לקראת השבעת ממשלת נתניהו החדשה. בריאיון ל-CNN, הוא אמר כי פגיעה במעמדה של ירדן כשומרת המקומות הקדושים בעיר היא "קו אדום" מבחינתו. "אם יש אנשים שרוצים לפתוח בעימות איתנו, אנחנו מוכנים", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים