שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נשיאת העליון: 11 שופטים ידונו בעתירה נגד מינוי דרעי לשר
אתמול בית המשפט העליון דחה את העתירה נגד מינויו של דרעי לשר | ההחלטה מגיעה על רקע הוצאת צו על תנאי המחייב את הממשלה להשיב לעתירה
אריה דרעי | צילום: דוברות

למרות שבית המשפט העליון לא הוציא צו ביניים שימנע את מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות החליטה, כי הרכב מורחב של 11 שופטי עליון יידון בעתירה, ביום חמישי הבא. זאת, בעקבות צו על תנאי, שמורה לרשות השלטונית להתייצב בבית המשפט ולהשיב לעתירה. 

העתירה הוגשה הבוקר (שלישי) לאחר שחוק דרעי-סמוטריץ' אושר במליאת הכנסת. הצעה זו למעשה ממזגת שתי הצעות חוק שונות. האחת היא תיקון חוק יסוד הממשלה, כך שלא יהיה ניתן להטיל קלון על נבחר ציבור שנידון למאסר עלתנאי, ובכך לאפשר לדרעי, לכהן כשר הבריאות והפנים. 

עוד מבחזית החדשות

והשנייה היא לאפשר מינוי שרים נוספים במשרדי ממשלה, כך שסמוטריץ' יוכל לכהן כשר נוסף במשרד הביטחון, עם סמכויות על המנהל האזרחי ומשרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים. החוק המשולב ייכנס לתוקף מיד עם האישור.  

מגישי העתירה טענו שמדובר ב"תיקון של חוק יסוד לצרכים פרסונליים, שמהווה הפרה מוחלטת של כללי האמון שחבה הרשות המכוננת כלפי הציבור. זאת בשים לב לשיקולים הזרים, למצב ניגוד העניינים, לחוסר תום הלב ולתועלת הפוליטית המידית, אשר תכליתם האחת והיחידה היא הקניית כשירות למינויו של עבריין מס מורשע בממשלת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים