שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נשיאת העליון: "שופטי ישראל עושים את מלאכתם נאמנה"
אסתר חיות התייחסה במרומז לביקורת החריפה של משה לדור אמש, שתקף את השופטים במשפט נתניהו | יו"ר הקואליציה פנה לפני כן לנשיאת העליון וביקש שתגבה את השופטים
בית המשפט העליון | צילום: דוברות הרשות השופטת

פרקליט המדינה לשעבר משה לדור יצא אתמול בהתקפה חריפה על השופטים במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו שקראו לתביעה לחזור בהם מעבירת השוחד בתיק 4,000. לאחר שיו"ר הקואליציה אופיר כץ שיגר מכתב מחאה לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, על כך שהיא אינה מגינה על השופטים, פרסמה חיות הודעה מטעמה.

השופטת חיות שפורשת בחודש אוקטובר הקרוב, קיימה סיור בבתי המשפט במחוז הדרום וחיזקה את ידי השופטים. בהודעה שנמסרה מטעמה נמסר כי היא "שבה ומדגישה בכל הזדמנות" כי "שופטי ישראל עושים את מלאכתם נאמנה, במקצועיות וללא מורא". עוד נמסר כי "הנשיאה בחרה, כדרכה, שלא להתייחס להתבטאויות הנוגעות להליכים תלויים ועומדים בבתי המשפט".

עוד מבחזית החדשות

מוקדם יותר שיגר יו"ר הקואליציה אופיר כץ, מכתב לנשיאה חיות תחת הכותרת "התקפות כלפי מערכת המשפט", ובו ביקש ממנה לגבות ולהגן על השופטים מפני התקפות "גיבוי לשופטים וגינוי מצדך למתקפה, לא משנה על ידי איזה צד במפה הפוליטית היא נעשתה, יסייע לביסוס אמון הציבור במערכת אותה את מובילה, אמון שחשוב לכולנו לחזק". דברי חיות נאמרו כתגובה למתקפה של לדור שהתייחס להמלצת השופטים לתביעה למשוך את סעיף השוחד מכתב האישום בתיק 4,000 ואמר: "זה אכן נדיר ביותר ותקלה חמורה ביותר – אולי החמורה ביותר שפגשתי בבית המשפט".

"שלושה שופטים שדנים בתיק הכי חשוב שנוהל אי פעם במדינה, שטובי המומחים, ותיקי המערכת בראשות היועץ הממשלתי לממשלה, כל בכירי המערכת בפרקליטות ובייעוץ, ובכירי החוקרים, יושבים שלוש שנים כדי לגבש תיק מקל לרבות בתחום השוחד", הוסיף". הם מגבשים את התיק הזה ואז זה מגיע לבית המשפט. השופטים עדיין לא שמעו חלק מהעדים. השופטים לא יכולים לגבש איזושהי הערכה או המלצה – הם לא שמעו שום טיעון ולא ביקשו תגובה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים