שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נשיאות ועדת הבחירות אישרה התוצאות
כל הפרטים
תוצאות הבחירות אושרו על ידי נשיאות ועדת הבחירות המרכזית ומליאת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה- 24. הסתיים מבצע פיקוח ובקרה על תוצאות הבחירות
קלפי | צילום: Igal Vaisma, שאטרסטוק

נשיאות ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה- 24, המורכבת מנציגי הסיעות הגדולות לכנסת היוצאת: הליכוד; יש עתיד; ש"ס; כחול לבן. וכן מליאת ועדת הבחירות המרכזית, המונה 36 נציגים מכל סיעות הכנסת היוצאת (הכנסת ה- 23), אישרו היום, יום ג', ה- 30.03.21, בישיבת הנשיאות ובישיבת המליאה את תוצאות הבחירות לכנסת ה- 24, והביעו אמון מלא בתוצאות הבחירות פה אחד.

חברי מליאת הוועדה הדגישו כי הם מחזקים את ידי יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, את הצוות המקצועי ובראשו מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, על ניהול מערכת בחירות מורכבת שהתבצעה באופן מקצועי, שקוף ויסודי והדגישו שהתוצאה משקפת את רצון אזרחי ישראל.

בתוך כך, בועדת הבחירות עדכנו כי "הסתיים מבצע פיקוח ובקרה על תוצאות הבחירות (טוהר הבחירות) שנערך בכנסת, בוועדת הבחירות המרכזית. בסיכומו של המבצע, לא נמצאו חריגות משמעותיות או ממצאים שהצביעו על פגיעה בטוהר הבחירות או ניסיונות בזיוף".

בהודעה צוין כי "הבחירות ואמון הציבור בתוצאות הבחירות, הם הבסיס לקיומה של המערכת הדמוקרטית. על כן, ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, פועלת בדרכים רבות כדי להבטיח שתוצאות הבחירות ישקפו את רצון הבוחרים".

"לשם כך, עורכת ועדת הבחירות, בין היתר, זאת הפעם הרביעית, מבצע בקרה על תוצאות הבחירות, בו לקחו חלק עובדי ועדת הבחירות המרכזית וכ- 200 משפטנים מהשירות הציבורי. המבצע החל במוצאי יום הבחירות, יום ג', ה- 23.3.21, ונמשך ללא הפסקה עד היום, יום ג', ה- 30.3.21, (למעט הפסקת סוף השבוע, עד מוצאי החג)".

"במהלך המבצע נערכה בקרה על 2696 קלפיות שנבחרו, בהתאם לפרמטרים שונים וביניהם גם: פניות שהתקבלו מהציבור. פניות שהתקבלו מרשימות המועמדים השונות. תלונות שהתקבלו ביום הבחירות ורישומים שנערכו במוקד טוהר הבחירות. בדיקות סטטיסטיות ואנומליות בתוצאות. ואמות מידה נוספות. במקרים המתאימים, נספרו מחדש כ- 375 קלפיות, כדי לוודא את תוצאותיהן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים