שיתוף
תגובות
חדשות » נשבה ארון הקודש עם הסתלקותו של זקן המקובלים הגה"צ אהרון מרדכי רוטנר זצ"ל
הבוקר הסתלק לגנזי מרומים, זקן המקובלים בדורנו הגה״צ רבי אהרן מרדכי רוטנר זצ״ל, בשנת ה-96 לחייו | בבחרותו שימש כמשב"ק אצל הרה"ק ר' אהרון מבעלזא זצוק"ל
נרות נשמה | צילום: New Africa, שאטרסטוק

בימים האחרונים נישאו תפילות רבות לרפואתו של זקן המקובלים בדורנו, הרב אהרן מרדכי בן חנה, אך נגזרה הגזירה והבוקר הוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה, בשנת ה-96 לחייו.

הרה"ג רבי אהרון מרדכי רוטנר זצ״ל נולד בשנת תרפ״ז לאביו הרב נחמן רוטנר זצ״ל, רב ושו״ב בעיירה בערעזיף באוקראינה, חתן הגאון רבי מאיר וייס, מחשובי חסידי בעלזא ודומ״ץ בעיירה טיאצ׳יב.

עוד מבחזית החדשות

כבר בילדותו נודע כילד מתמיד ותלמיד חכם ששקד על התורה בבאניהאד בישיבתו של האב״ד הרה״צ רבי אהרן פרסבורגר זצ״ל. כאשר גורש למחנות מילדורף ואושוויץ על ידי הנאצים הארורים ימ״ש, הוא שמר על אמונתו הטהורה. בתום המלחמה למד במחנות העקורים מפיו של הרה״ק בעל ה"שפע חיים" מצאנז זי״ע, ומדי שנה נהג לחגוג את נס ההצלה שלו.

לאחר עלייתו לארץ, המשיך לשקוד על דלתות התורה אצל הרה״ק מהרי״ץ מדושינסקיא זי״ע, וכבר בבחרותו מונה למשב״ק אצל הרה״ק מהר״א מבעלזא זי״ע.

בשנת תשי״ג זכה להיכנס בברית הנישואין עם הרבנית, בתו של הרה״ק רבי יוסף מאיר כהנא, האדמו״ר מספינקא ירושלים זצ״ל. יחד הקימו את ביתם לתפארת, דורות ישרים ומבורכים, חלקם אדמו״רים ורבנים מהשורה הראשונה.

במשך השנים היה מגיע מדי יום לישיבת טשעבין, שם מסר שיחות בפני התלמידים ופקד את ישיבת "שער השמים". פעם בשבוע היה מגיע למסור שיעור בישיבת בעלזא ברחוב אגריפס בירושלים. בירושלים היה מקובל כי צעירי הצאן, בחירי הישיבות הקדושות, היו סועדים על שולחנו ומקיפים אותו בעת הליכותיו לכותל המערבי, כדי ללמוד ממנו את דרכי החסידות והמוסר.

עוד מבחזית החדשות

השאיר אחריו דור מפואר. בניו הם כ"ק האדמו"ר מספינקא בית שמש שליט"א. הרב דוד נחמן רוטנר. הרב יצחק רוטנר והרב משה רוטנר. חתניו הם כ"ק האדמו"רים מטשארנאביל, בית יצחק ספינקא, ראזלא ביתר, אב"ד תוצאות חיים ברכפלד, והגה"צ ר' יהודה יחיאל שיינפלד ונכדו כ"ק האדמו"ר משומרי אמונים שליט"א.

הלווייתו תצא היום (שלישי) בשעה 14:00 מביתו ברחוב עבודת ישראל 18 ירושלים לעבר ביהמ"ד בעלזא ברחוב יצחק שולל ומשם לבית המדרש הגדול בקרית בעלזא ועד להר המנוחות, שם ייטמן סמוך לציון האדמו”ר הרה"ק מהר"א מבעלזא זי"ע אליו היה קשור בכל נימי נפשו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים