שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נערכים להסלמה: המשטרה בכוננות לאחר עליית בן גביר להר הבית
במשטרה מגדירים את ביקור השר בהר הבית "הצלחה גדולה", אך לאחר שעזב את המתחם הורו לפלוגות המילואים במג"ב על "כוננות מידית להקפצות" | בעולם הערבי ממשיכים לגנות
כוחות משטרה בהר הבית | צילום: דוברות המשטרה

עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית אתמול בבוקר (שלישי), עוררה סערה מדינית ברחבי העולם, אך גם בארץ המשטרה נערכת בכוננות מוגברת. מיד עם תום הביקור של בן גביר בהר הבית, הוציאה המשטרה הנחיה ל"כוננות מיידית להקפצה" לפלוגות מילואים של מג"ב, מחשש להתלקחות. 

כבר בערב הורגשה מתיחות, כאשר יהודים שהגיעו להתפלל בשערי הר הבית לרגל עשרה בטבת התעמתו עם ערבים שעברו במקום. המשטרה ניסתה לחצוץ בין הניצים, אך ספגה אבנים שיודו לעברה. מספר בני אדם עוכבו לחקירה בשני הצדדים. במזרח ירושלים יידו מספר צעירים ערבים בקבוקי תבערה לעבר מרכז השיטור הקהילתי בצור באהר. 

עוד מבחזית החדשות

בנוסף לירושלים, נערכים במשטרה בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ ובפרט בערים המעורבות. כחלק מלקחי מבצע שומר החומות, הוחלט על תגובה עוצמתית על כל הפרת סדר לפני שהיא תאבד שליטה ותהפוך להמונית. כוננות המשטרה לא תסתיים היום אל תימשך עד לסוף השבוע, כולל בזמן תפילת יום השישי במסגד אל-אקצא.

במהלך היום גינו מדינות רבות, בעיקר בעולם הערבי, את החלטתו של בן גביר לעלות להר הבית, ובראשן ארה"ב, ירדן, איחוד האמירויות וסעודיה.

אתמול בערב התייחס יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לנושא , והודיע כי יפנה למועצת הביטחון של האו"ם כדי "לעצור את הפגיעה במסגד אל-אקצא". לאחר מכן הודיעה איחוד האמירויות, החברה במועצת הביטחון מטעם הליגה הערבית, שתגיש בקשה בשם הפלסטינים והירדנים לכינוס המועצה בנושא. שר החוץ של ירדן איימן ספדי כינה את המעשה "פלישה". לטענתו "מדובר במעשה פרובוקטיבי מסוכן. אנו מגנים זאת ומזהירים מפני ההשלכות של כל הצעדים הישראליים הבלתי-חוקיים שמערערים את סיכויי השלום ויכולים רק לגרום ליותר סכסוכים ואלימות. יש לכבד את הסטטוס-קוו באתרים הקדושים". 

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, העביר נשא נאום ובו שלח מסר לממשלה החדשה "אנחנו מכירים את נתניהו וניסינו אותו בעבר, אבל הממשלה הזאת מלאה בקיצונים מושחתים ומטורפים. היא לא מפחידה אותנו. למעשה הממשלה הזאת רק תאיץ את קץ ישראל. פגיעה באתרים הקדושים על אדמת פלסטין לא תפוצץ את המצב עם הפלסטינים, אלא את כל האזור".

גם לבנון הצטרפה הערב לרשימת המדינות המגנות, ומשרד החוץ הלבנוני מסר כי  "אנחנו מגנים את הכניסה של הקיצוני בן גביר לשטח מסגד אל-אקצא וקוראים למועצת הביטחון של האו"ם לפעול ולעשות את מה שצריך לעשות כדי למנוע מהמצב להידרדר. על האו"ם לעצור את ממשלת ישראל ולחייבה לכבד החלטות בינלאומיות".

חברי הכנסת הערבים התייחסו לעליית בן גביר להר הבית, ובסייעת רע"מ הזהירו את ממשלת נתניהו החדשה מניסיון לשנות את הסטטוס-קוו. לדבריהם "רע"מ גינתה בחריפות את הסתערות אחד השרים הבולטים בממשלה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, למסגד. מדובר בפרובוקציה רצינית לרגשותיהם של כשני מיליארד מוסלמים הרואים את המסגד, אל-אקצא, זכות איסלאמית גרידא, ותוך התעלמות מוחלטת מכל המגמות הבינלאומיות והכחשה חסרת אחריות של כל החוקים הבינלאומיים הרואים במסגד אל-אקצא אזור כבוש". 

עוד מבחזית החדשות

"הסתערות זו נחשבת כעלבון לאפוטרופסות ההאשמית הירדנית על מסגד אל-אקצא וחוסר כבוד לעמדה הירדנית הדוחה פלישות מסוג זה. רע"מ מדגישה כי מסגד אל-אקצא המבורך, על כל שטחו של 144 דונם, הוא זכותם הבלעדית של המוסלמים, ורק המוסלמים,  ודוחה כל פלישה של קיצונים, בין אם מדובר בפלישות של שרים במדינה או בתפקידים רשמים או על ידי קבוצות קיצוניות אחרות. רע"מ הזהירה כי זה עלול להוביל לגרירת המדינה והאזור למצב של כאוס וחוסר יציבות. רע"מ קוראת לחברה הערבית בארץ ובירושלים להרבות את התיפלות במסגד אל-אקצא".

חבר הכנסת אחמד טיבי, יו"ר תע"ל, התייחס במליאת הכנסת לאירוע ואמר כי "הפריצה של בן גביר למסגד אל-אקצא היא לא סתם פרובוקציה, מדובר בתוכנית שהוא דיבר עלייה לשנות את הסטטוס-קוו ולאפשר תפילת יהודים במסגד, שהוא כמובן מקום קדוש למוסלמים בלבד". 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים