שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "נמשיך להגיב מול כל הפרה של ריבונות ישראל"
שר הבטחון
גנץ הוסיף ואמר: "אנחנו הושטנו יד ללבנון והצענו לה סיוע הומניטארי. אותה היד שהושטה, היא גם אגרוף הברזל שיגיב מול כל תוקפנות"
תגיות:
שר הבטחון בני גנץ | צילום: טל עוז, משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, נאם היום במסגרת שבוע הסייבר הבינלאומי של אוניברסיטת תל אביב. בדבריו התייחס גנץ לירי הרקטות משטח לבנון ואמר: "למדינת ישראל יש אינטרס בלבנון יציבה ומשגשגת כלכלית. לצערנו, המצב בלבנון הולך ומחמיר, וחיזבאללה וארגוני טרור נוספים פועלים נגד האינטרסים של העם הלבנוני".

"הגבנו בלילה, ונמשיך להגיב ולפעול בזמן ובמקום הנכונים מול כל הפרה של ריבונות ישראל. מדינת לבנון היא האחראית לנעשה משטחה. אנחנו הושטנו יד ללבנון והצענו לה סיוע הומניטארי. אותה היד שהושטה, היא גם אגרוף הברזל שיגיב מול כל תוקפנות והפרת ריבונות ואני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול להשבת היציבות בלבנון".

על ניסיונות של מתקפות סייבר על ישראל אמר: "בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר ההתקפות שביצעו גורמים עוינים, כולל איראן ושלוחותיה, המבקשים לגשת למערכות התקשוב של התשתית הלאומית של ישראל. לנוכח העלייה הזו – מכמה התקפות בודדות לעשרות התקפות בשנה – ישראל הוכיחה את היכולת לפתח את חוסנה, את היתרון הטכנולוגי שלה ואת היתרון האיכותי שלה באזור".

"ישראל פועלת באופן רציף להגנה מפני מתקפות סייבר – במאי 2019, כחלק מהסכסוך המתמשך של ישראל עם ארגוני הטרור ברצועת עזה, ביצעה ישראל לראשונה מתקפה קינטית על הבניין בו ישב פיקוד הסייבר של חמאס. המתקפה בוצעה בעקבות פעילויות שמטרתן הייתה לפגוע בתשתיות הישראליות במרחב הסייבר, כפי שניסו לעשות תוקפי הסייבר של חמאס בהנחיית איראן".

"במהלך מבצע "שומר החומות", פגענו בראש פיקוד הסייבר של חמאס, ג'ומעה טחלה. כמו כן זיהינו ופגענו בכמה תוקפי סייבר, ציוד ותשתיות אשר שימשו את פיקוד הסייבר של חמאס. המסר שלנו הוא ברור – תהיה זו רקטה או מקלדת – לא נסבול איום על אזרחי ישראל".

בין היתר התייחס גנץ להיתרי הייצוא הביטחוני ממשרד הביטחון: "אנו מודעים לפרסומים האחרונים על שימוש במערכות שפותחו על ידי חברות סייבר ישראליות מסוימות. ישראל, כדמוקרטיה מערבית ליברלית, מפקחת על יצוא מוצרי סייבר לפי חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני ובהתאם למשטרי פיקוח בין-לאומיים".

"כמדיניות, מדינת ישראל מתירה ייצוא של מוצרי סייבר מפוקחים אך ורק לממשלות, אך ורק לשימוש חוקי, וספציפית למטרות מניעה וחקירה של פשעים וטרור. על המדינות הרוכשות מערכות אלה לעמוד בהתחייבויותיהן לדרישות אלה. אנו לומדים כעת את המידע המתפרסם בנושא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים