שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » ניתוח קטרקט בלייזר עם ד"ר יעקב גולדיץ'
ניתוח בלייזר
ניתוח קטרקט מתבצע בעידן הנוכחי באמצעות מכשור לייזר. מהו ניתוח קטרקט בלייזר? כיצד הוא מתבצע?
תגיות: ,
ניתוח קטרקט | צילום: Shutterstock

האם מקצועיות הרופא חשובה להצלחת התהליך או שהמכשיר עושה את העבודה ? הכל אודות ניתוח הקטרקט באמצעות לייזר. 

כך עובד ניתוח בלייזר

קטרקט בעין היא תופעה שכיחה בעיקר בקרב הגיל השלישי אך לא רק שמפריעה למוח להציג / לפענח תמונה ברורה כך שהראייה מטושטשת ולא ברורה כתמול שלשום – קטרקט היא עכירות של העדשה בעין דהיינו העדשה אינה צלולה / שקופה וכפועל יוצא המוח מציג תמונה לא בהירה והראייה מטושטשת. ישנם סוגים שונים של קטרקט שנקבעים בהתאם למיקום שלהם ביחס לעדשה ובין היתר קטרקט גרעיני, קטרקט קורטיקלי וקטרקט תת קפסולרי אחורי. 

לאחר שסרקנו בכלליות ובשטחיות מהו קטרקט, אפשר לעבור למידע אודות סוגי הניתוח. אם כך, ישנם שני סוגי ניתוחים לתיקון הקטרקט והעלמתו, האחת היא השיטה הידנית והמסורתית והשנייה היא הניתוח המתקדם באמצעות לייזר.

הכירו את ניתוח הלייזר ל"סילוק" הקטרקט

מכשור הלייזר לביצוע ניתוח קטרקט הוא מהיר ומדויק מאוד – באמצעותו מבצעים חתך בקרנית ומפרקים את העדשה על ידי גלי גול. בקיעת הרקמות באמצעות לייזר, מייצרים פתחים וחללים ובמקביל שוברים את חומרי העדשה העכורים שבעין. לניתוח הקטרקט באמצעות לייזר ישנם יתרונות בולטים ובין היתר:

  • דיוק – משום שהלייזר הוא ממוחשב הוא לא נופל לטעויות אנוש – הוא ממוחשב ומדויק באמצעות חתכים קטנים מאוד, ניתן להגיע לתוצאות מרשימות .
  • החלמה – איחוי וההחלמה לאחר ההליך שמתבצע באמצעות לייזר היא מהירה יותר דרמטית ובמקביל הסיכון לפגיעה מרחבית הופך למזערי.
  • זמן ניתוח בלייזר הוא קצר מאוד – עד 15 דקות לערך המטופל מחוץ לחדר הניתוח.

רופא עיניים מומחה מבצע את הניתוח בצורה מקצועית ומדויקת והוא מתנהל תחת הרדמה מקומית בלבד. את ההרדמה מבצעים באמצעות טיפות עיניים מאלחשות מה שמדיר את הצורך בזריקת הרדמה. משום שההליך אינו כואב ואינו דורש החלמה ספציפית, החזרה לשגרה היא מהירה. 

חשיבות הרופא בהליך 

ניתן לעיתים להתבלבל ולחשוב כי משום שהניתוח מתבצע במכשור ממוחש חשיבות הרופא הופכת למשנית אך זוהי טעות נוראית מיסודה. ככל ורופא העיניים מקצועי ומתמחה ספציפית בניתוחי לייזר, כך התוצאות תהיינה מרשימות יותר וימנעו תופעות לוואי שכיחות לרבות קטרקט משני אך לא רק. שימו לב כי אתם מאתרים רופא עיניים שמתמחה ספציפית בהליך ניתוחי הלייזר וכזה שצבר ניסיון מספיק כדי להגיע לתוצאה המקסימאלית במקרה הפרטי והאישי שלכם. 

פנייה אל רופא עיניים פרטי מצריכה בדיקה של ניסיון / מקצועיות ושל המכשור בו משתמש הרופא. כדי להיות סמוכים ובטוחים כי הרופא אכן ראוי לבצע ניתוח בעיניכם, חשוב להגיע לבדיקה מקיפה במרפאתו ולשאול את כל השאלות שצריכות להישאל ובין היתר מהו הניסיון אותו צבר בניתוחים מאין אלו. 


נכתב בשיתוף:  https://www.dr-goldich.co.il/

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים