שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ניצחון ראשון לממשלה העתידית: אושר החוק שמונע מארבעה ח"כים להתפצל מהמפלגה
חוק ראשון שמאושר בכנסת ה-25 מונע מארבעה ח"כים את האפשרות להתפצל ממפלגתם, ובכך מסייע לנתניהו להתמודד עם התנגדויות מתוך הליכוד
מליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

היום בצהריים (שני) אישרה מליאת הכנסת ה-25 את החוק הראשון מבין החוקים שהיא מבקשת להעביר לפני השבת הממשלה. חוק זה ימנע מארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעתם אם הם אינם מהווים שליש ממנה. החוק הוא ניצחון עבור נתניהו שמתמודד עם מורדים בליכוד, שכן הוא אינו מאפשר פיצול של ח"כים מסיעה אם הם לא מהווים שליש ממנה. במקרה של הליכוד מהלך כזה יצריך עשרה ח"כים לפחות. 

החלטה זו למעשה ביטלה את התיקון בחוק שערכה הממשלה היוצאת, ולפיה ארבעה ח"כים יכולים להתפלג מסיעתם. בהתאם, בהסבר להצעה נכתב כי "תיקון מספר 49 מקל על חברי כנסת מסיעות גדולות להתפלג מסיעתם, דבר העלול להביא לפגיעה בלכידות הסיעתית. יציבות סיעתית יש בה כדי לתרום לשיקוף מדויק יותר של תוצאות הבחירות וכך לחזק את אמון הציבור בנבחריו. לפיכך, מוצע להחזיר את המצב המשפטי לזה שקדם לתיקון מספר 49".

עוד מבחזית החדשות

בכנסת הנוכחית נוגע החוק לשתי סיעות. הליכוד, עם 32 מנדטים, ויש עתיד עם 24 מנדטים. למרות זאת, בעוד שביש עתיד אין כרגע סיכון למרד פנים מפלגתי, הרי שבליכוד המצב שונה. ח"כים שמסתייגים ממתן התיקים הבכירים לשותפות הקואליציוניות על חשבונם, הקימו קבוצות שונות עם דרישות כאלו ואחרות מראש מפלגתם. 

מחר ככל הנראה, תובא לאישור הכנסת בקריאה ראשונה גם הצעת החוק שתאפשר העברת סמכויות ממפכ"ל המשטרה לאיתמר בן גביר. בן גביר הכניס כמה שינויים בחוק בעקבות הביקורת, אך דחה את ביקורת היועצים המשפטיים שטענו כי מדובר בהליך מהיר מדי, שלא מאפשר דיון רציני בחוק. בנוסף צפויה להצביע הכנסת בקריאה שנייה ושלישית על חוק דרעי וסמוטריץ'. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים