שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » ניסיון חדירה מסוריה: חוסל מחבל שניסה לחצות את הגבול
כוח צה"ל ירה לעבר שני חשודים שזוהו על ידי תצפית בדרום רמת הגולן, בעת שחצו את הגבול לעבר שטח ישראל. אחד נהרג והשני נמלט בחזרה לסוריה. לא היו נפגעים לכוחותינו
גבול ישראל-סוריה | צילום: StockStudio Aerials, שאטרסטוק

כוח צה"ל ירה הבוקר (ראשון) לעבר שני חשודים חמושים בדרום רמת הגולן בעת שחצו את הגבול מסוריה. אחד מהם נהרג, והשני נמלט בחזרה לסוריה. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל.

דובר צה"ל מסר כי תצפיות צה"ל זיהו שני חמושים שחצו את קו הגבול משטח סוריה לשטח ישראל והתקרבו לגדר בדרום רמת הגולן. כוח צה"ל שהוזנק לנקודה פתח בנוהל מעצר חשוד ופגע בשניים. על פי החשד, הם ניסו להתקרב לגדר מהצד הסורי לפני שנורו. לאחרונה התרבו ניסיונות ההתקרבות של אזרחים סורים לגבול, וצה"ל כבר תפס מספר חשודים לפני שחצו את הגדר, והעבירם לחקירה שבסיומה שוחררו.

עוד מבחזית החדשות

בתקשורת הסורית דווח על פעילות התקפית של צה"ל נגד עמדות צבאיות בקרבת הגבול מידי פעם. הרקע הוא ניסיונות של ארגון חיזבאללה לפרוס כוחות בגולן הסורי לצד פעילות פרו איראנית במרחב. בצבא השלימו לאחרונה הקמת תשתיות הנדסיות חדשות בקו הגבול הבינלאומי, מזרחית לגדר המערכת.

חיים רוקח, ראש המועצה האזורית גולן, אמר בתגובה: "היישובים שלנו לא עמדו בסיכון והאירוע היה בשטח חיץ מעבר לגדר הגבול עם ישראל בצד הסורי. לא נראה שהרקע הוא חבלני. כעת מתנהל תחקיר במטרה להבין מה היה באירוע, ומדוע הסורים לא נענו לנוהל מעצר החשוד שהורה להם להתרחק מהאזור".

נתי אטיאס, יו"ר ועד היישוב חיספין שבמועצה האזורית גולן, אמר כי האירוע "התרחש מעבר לגדר, בצד הסורי, כחמישה קילומטרים מכאן, ולא הייתה לו השפעה עלינו. אנחנו בשגרה רגילה ולא מודאגים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים