שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ניו יורק: פיח סמיך וכתום מכסה את קו הרקיע של העיר
הפיח מתפשט בשמי החוף המזרחי, ובתי ספר ביטלו פעילויות בחוץ בשל האובך המסוכן | גם תנועה המטוסים השתבשה | התושבים נקראו לעטות מסכות
שריפה אילוסטרציה | צילום: כב"ה צפון

בתי ספר בחוף המזרחי של ארצות הברית ביטלו אמש (רביעי) פעילויות, תנועת המטוסים הואטה ומיליוני תושבים נקראו להישאר בבתיהם בשל התפשטות עשן שריפות היער מקנדה. ערים רבות כוסו בפיח סמיך וכתום, והרשויות מזהירות מפגיעה בבריאות הציבור. ניו יורק, שקו הרקיע שלה נעלם תחת האובך, תחלק בחינם מסכות לתושבים.

שירות מזג האוויר הלאומי של ארצות הברית פרסם התראות מפני זיהום אוויר כמעט לכל אורך החוף האטלנטי. גורמים במערכת הבריאות הזהירו את התושבים ששהייה בחוץ עלולה לגרום לבעיות נשימה לאור רמת החלקיקים המזהמים באוויר.

עוד מבחזית החדשות

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ששוחח על המצב עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, אמר כי "זה קריטי שאמריקאים שחווים זיהום אוויר מסוכן, במיוחד אלו עם בעיות בריאותיות, יקשיבו לרשויות המקומיות כדי להגן על עצמם ועל משפחותיהם".

מושלת ניו יורק, קת'י הוקול, הודיעה על חלוקת מיליון מסיכות לתושבי המדינה החל מיום חמישי. "זהו מצב זמני, זאת לא הקורונה", אמרה המושלת במסיבת עיתונאים שכינסה לאור המצב. היא הוסיפה כי האוטובוסים והרכבות בניו יורק בטוחים בזכות מערכות סינון האוויר האיכותיות שלהם.

הבית הלבן אמר כי יותר מ-600 כבאים נשלחו לקנדה כדי לסייע לכוחות הכיבוי המקומיים להתגבר על שריפות הענק, שהמוקד שלהן הוא בקוויבק, שחווה את עונת השריפות הקשה ביותר בהיסטוריה שלה.

כ-150 שריפות יער עדיין משתוללות בקוויבק, ובאחד המחוזות של הפרובינציה איכות האוויר כה ירודה, עד שתושבים הסובלים מאסתמה ומבעיות נשימתיות אחרות נאלצו להתפנות ממנה. גם הרשויות בקנדה המליצו לתושבים לעטות מסיכות.

עונת השריפות הנוכחית בקנדה היא חריגה מהממוצע, וייתכן שהקיץ הקרוב יהיה הקשה ביותר שידעה עד היום, בשל התנאים היבשים והחמים הצפויים להיות במהלך הקיץ. השריפות האחרונות כבר כילו שטח של יותר מ-330 אלף קילומטרים, פי 12 יותר בהשוואה לממוצע בתקופה זו בשנה בעשור האחרון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים