שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נחתם ההסכם בין הליכוד לציונות הדתית
תום הסאגה
הציונות הדתית תקבל את משרד האוצר ברוטציה עבור היו"ר סמוטריץ', משרד העלייה והקליטה ומשרד "המשימות הלאומיות" | נתניהו: "צעד משמעותי שמקרב אותנו להקמת ממשלה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'

הושג הסכם בין הליכוד לבין הציונות הדתית. על פי ההסכם שהושג הציונות הדתית תקבל את משרד האוצר ברוטציה עבור היו"ר סמוטריץ, משרד העלייה והקליטה ומשרד חדש בשם "המשימות הלאומיות" – בו תכהן אורית סטרוק. בנוסף, שר משרי הציונות הדתית ישמש גם כשר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות ביהודה ושומרון שיפעל בתיאום ובהסכמה של ראש הממשלה. כמו כן הציונות הדתית תקבל סגן שר, יו״ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ושירותי הדת שיוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט ויו״ר ועדת הרפורמות.

בהודעה משותפת רשמית שיצאה בדקות האחרונות מטעם המפלגות נאמר, כי סיעת הליכוד והציונות הדתית הגיעו היום לסיכום מסמך תפקידים ושטחי פעולה. מעבר למסמך זה יקבעו בהסכמים קואליציונים מפורטים קווי יסוד, הסדרה בסוגיות זהות יהודית, חינוך, משפט, התיישבות וחברה וסיכומים תקציביים מפורטים.

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה המיועד ח״כ בנימין נתניהו אמר: ״זהו צעד משמעותי נוסף שמקרב אותנו להקמת ממשלת ימין לאומית שתדאג לכל אזרחי ישראל. אני מודה ליו״ר הציונות הדתית על השותפות ומשוכנע שנעבוד יחד בשיתוף פעולה פורה למען עם ישראל״.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ מסר: ״אנחנו עושים היום עוד צעד היסטורי להקמת ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שתחזיר את הביטחון והמשילות, תקדם רפורמה היסטורית במערכת המשפט, תסדיר ותפתח את מפעל ההתיישבות, תחזק את הזהות היהודית ברוח הציונות הדתית ותניף בגאווה את דגל הציונות, קליטת העליה והחברה בישראל. אני מודה לראש הממשלה המיועד נתניהו על האמון, ולחברי, ח"כ יריב לוין, על הובלת המאמצים להקמת הממשלה במקצועיות, בחברות ובהוגנות. יחד נעשה המון טוב למדינת ישראל ונעבוד קשה למען אזרחי ישראל כולם״.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ שפעל יחד עם צוותי המו״מ בימים האחרונים לסגירת ההסכם הקואליציוני מסר: "הובלנו הערב צעד היסטורי גדול לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון. כפי שהתחייבתי, מאז כניסתי לתפקיד ראש מועצת בנימין נאבקתי כדי להביא לשינוי משמעותי בחיי התושבים ולהעלות את ההתיישבות קומה. הערב עשינו צעד היסטורי גדול לביצור וחיזוק ההתיישבות והמתיישבים ביהודה ושומרון. אני מודה לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו וליו״ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳ על הבשורה הגדולה שהבאנו לעם ישראל״.

אם תהיתם מה הוא המשרד למשימות לאומיות אז בזה מדובר במשרד חדש שירכז את תחומי העניין הקרובים לליבה של הציונות הדתית, כמו: החטיבה להתיישבות, מנהלת זהות יהודית, שירות לאומי, מכינות קדצ, גרעינים משימתיים. המינהל האזרחי, לעומת זאת, צפוי להיות בניהול השר שימנה סמוטריץ׳ במשרד הבטחון.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. סמוטריץ זה בן אדם שיודע לעשות את העסקאות הכי טובות שאפשר בפוליטיקה ולהרוויח את כל מה שהוא רוצה..
    אין לא שום עניין להיות שר הביטחון.
    זה לא מעניין אותו בכלל!
    הדבר היחיד שמעניין אותו במשרד הביטחון זה להיות אחראי על גזרת יהודה ושומרון ובעיקר בעיקר להיות אחראי על המנהל האזרחי שעושה טרור לכל מפעל ההתנחלויות ומפלה לטובה את הערבים בכל מעבר לקו הירוק כשעוצר בניה אך ורק של יהודים
    וכן כמובן לשלוט במשרד האוצר
    וזה בדיוק אבל בדיוק מה שהוא קיבל אפילו לא משהו אחד פחות ממה שהוא רצה מראש!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים