שיתוף
תגובות
חדשות » נחשף: כך ניסה החמאס לגייס סוכן כפול בשב"כ
כתב האישום נגד הצעיר מעזה, שנעצר בחשד לריגול לטובת החמאס, מתאר את שיטות הפעולה של חמאס, שפועל לגייס משתפי פעולה עם שב"כ
יחיא סינוואר - חמאס | צילום: Anas-Mohammed, שאטרסטוק

ביום שישי האחרון הגישה פרקליטות מחוז דרום כאב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד צאבר אבו-תאבת (28), תושב עזה, בשל חברות בארגון טרור ומסירת ידיעה לאויב. בכתב האישום נחשף כיצד חמאס פועל לגייס משתפי פעולה עם שב"כ, כדי שאלה יפעלו עבורם ויעבדו כסוכנים כפולים. כתב האישום מפרט כיצד חמאס מנצל את מעבר ארז הנמצא בשליטתו כדי לאסוף מודיעין באמצעות תושבי הרצועה בעלי היתר עבודה בישראל.  

החמאס מעוניין באיסוף מודיעין אודות שיטות הפעולה של שב"כ, ואלה פועלים לבנות פרופילים של המגייסים מצד הארגון, והאתרים שבהם הוא עתיד להיפגש עם סוכניו. במקרה הזה, תוך זמן קצר הנאשם עורר את חשדו של המפעיל בשב"כ.

עוד מבחזית החדשות

על פי כתב האישום, אבו-תאבת פעל במסגרת חמאס מחודש יולי האחרון ועד למעצרו בתחילת חודש נובמבר, ומסר ידיעות שהיו עלולות להיות לתועלת הארגון. לאבו-תאבת היה היתר עבודה בישראל, וכשנכנס לישראל דרך מעבר ארז תושאל על ידי נציג ישראלי, שהציע לו לעמוד עמו בקשר חשאי. הישראלי נתן לו 500 שקל שבהם התבקש לקנות טלפון נייד באמצעותו יוכל לתקשר עמו בהמשך. יום לאחר מכן התקשר הנאשם לישראלי והודיע לו כי הוא חוזר בו מהסכמתו לעבוד עמו, וביקש להחזיר לו את הכסף. הישראלי אמר כי אין צורך, ושיחלק את הכסף בעזה, וניתק עמו קשר.

לאחר כמה ימים, בעת מעברו לעזה דרך מעבר ארז, הוא עבר גם דרך מעבר נוסף הידוע בכינויו מעבר 4/4 שבשליטת חמאס. אבו-תאבת פנה לאחראי במקום, פעיל בביטחון הפנים של הארגון, ולמנהל המעבר שנכח אף הוא במקום, שאף הוא פעיל חמאס, ודיווח להם על המפגש עם הישראלי, ההצעה שקיבל לקיים עמו קשר חשאי, הכסף שקיבל והטלפון שנדרש לקנות. 

בעקבות השיחה עמם, הפנו אותו לאיש ביטחון הפנים של חמאס, האחראי על מי שעובד עם שב"כ. על פי כתב האישום הוא הציע לנאשם לפעול במסגרת חמאס נגד מדינת ישראל, ולבצע משימות עבור הארגון. "אני רוצה שתתקשר עמו, בכדי לבחון מה הוא רוצה בדיוק", אמר לו המפעיל "תדווח לנו על מה שקורה עמו תוך הסתרת הקשר עם החמאס ממנו". 

הנאשם הסכים, וכדי לחזק את הקשר עם הישראלי, נציג חמאס שאחראי על משתפי הפעולה עם שב"כ, הורה לו להיפגש עמו, ולדווח על המראה שלו, מיקום המפגש, אופן ההתקשרות ביניהם והמשימות שהטיל עליו בעזה. הוא אף הורה לו שלא יסרב למשימות שיקבל מהישראלי, אלא שידווח עליהן והם ידאגו שיוכל לבצע אותן מבלי לפגוע בחמאס. הנאשם נפגש עם מפעילו אחת לשבוע ובהוראתו חיזק את הקשר עם המפעיל הישראלי. 

מחסום ארז

בספטמבר יצר קשר טלפוני עם מפעילו הישראלי, באמצעות נייד שחמאס מימן עבורו, במטרה לקדם את מטרות החמאס ועל פי הנחייתם. נציג חמאס ביקש ממנו לחזק את הקשר עם הישראלי, כדי שיוכל לקבל היתר כניסה שיאפשר לו להסתובב בישראל ללא קושי, וכדי שיהיה לנאשם קל יותר בעבודה עם חמאס. 

מכתב האישום עולה כי בחמאס עוקבים ומנתחים את פעילות השב"כ. נציג חמאס, הסביר לו על שלבי הפעילות של שירות הביטחון הכללי הישראלי. הוא תדרך אותו כי בפגישות הראשונות עם הישראלי הוא לא יתבקש לבצע משימות, אלא יתמקד בהיכרות והוא יישאל על עצמו. רק בפגישה השלישית יסבירו לו על דרכי העבודה עם שב"כ. 

הנאשם שוחח מספר פעמים עם המפעיל הישראלי לגבי אישורי כניסה לישראל. בתחילה אמר לו כי לא תוחקר על ידי גורמי חמאס בחזרתו לרצועה. בחודש דצמבר שוחח עמו שוב הנאשם ואמר כי מעוניין בכל זאת לשתף עמו פעולה, וביקש להיפגש. 

בשיחה טען הנאשם כי נחקר על ידי גורמי חמאס בכניסתו חזרה לעזה, אך לא מסר להם דבר על המפגש עמו בחודש יולי האחרון. בשיחה נוספת ביקש להיפגש עם הישראלי שוב, וזה התחיל לחשוד בהתנהלותו וביקש ממנו לצלם את מתחם אל-נאצר בעזה לפני הפגישה. באותו יום ביקש להיפגש בדחיפות עם המפעיל שלו בחמאס, ועדכן אותו אודות משימת הצילום. נציג החמאס הסביר לו שמדובר במשימת מבחן שעליו לעבור אותו, והורה לו לבצע אותה בסתר. הוא הבהיר לו גם שאם חמאס יתפוס אותו הם לא יכירו בו.

עוד מבחזית החדשות

לאחר שצילם את המתחם המבוקש, הוא דיווח למפעילו מהחמאס שלמחרת הוא צפוי לעבוד במלון בתל אביב. אנשי חמאס חשדו כי המלון התל אביבי הוא מתקן סודי וביקשו ממנו לצלם פרטים שונים בנוגע למלון ולהעביר להם מידע בנוגע למיקום וכלי הרכב שמגיעים לשם. למחרת כאשר הוא נכנס לישראל, נעצר ותוחקר על ידי שב"כ. בחקירתו הודה במיוחס לו. 

על פי כתב האישום "הנאשם, שפגע בביטחון המדינה ופעל במסגרת ארגון חמאס בכדי לפגוע במדינת ישראל, הוכיח כי אם ישוחרר יש חשש ממשי שמא יפגע שוב בביטחון המדינה. הנאשם קיבל היתר עבודה המאפשר לו כניסה לישראל, ניצל את האישור והאמון שניתן בו ומסר ידיעות שיש בהן כדי לפגוע בביטחון המדינה ומכאן החומרה של המעשים ביתר שאת". 

אין זו פעם ראשונה שבה נחשפים ניסיונות של חמאס להפעיל סוכן כפול. בשנת 2019 פורסמה כתבה ששודרה ברשת הטלוויזיה "אל-מיאדין", המקורבת לחיזבאללה, שהציגה את סיפורו של פעיל בארגון, תושב עזה, שישראל ניסתה כביכול לגייס כסוכן. הפלסטיני פנה לאנשי הזרוע הצבאית של חמאס וסיפר להם על הפניה של שב"כ. בזרוע הצבאית החליטו לנצל את ההזדמנות ולהפוך אותו לסוכן כפול. בכתבה תועדו לכאורה שיחות טלפון בין הסוכן למפעילו הישראלי, שביקש ממנו לחבל ברקטות ארוכות טווח של חמאס באמצעות כלים שיסופקו לו על ידי שב"כ. הקשר בין שב"כ לסוכן הכפול נמשך כשנה ורק אז הבינו בישראל שמדובר בסוכן כפול.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים