שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נחשף במסמך סודי: סוריה ביקשה מאיראן וקוריאה הצפונית מערכות הגנה אווירית
לפי הדיווח הצבא הסורי דרש מערכות הגנה אווירית מאיראן וקוריאה הצפונית | הרוסים החליטו להוציא את המערכות שלהם בעקבות מחוסר ברכיבים וחלקי חילוף
מערכת הגנה אווירית אילוסטרציה | צילום: wikipedia

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם – ארגון אופוזיציה הפועל מלונדון, דווח אתמול (שלישי), כי מסמך סודי חשף שסוריה פנתה לאיראן וצפון קוריאה בבקשה שיפרסו מערכות הגנה אווירית במדינה, לאחר שרוסיה סירבה להציב מערכות  S-300. על פי הדיווח, מדובר במסמך שהוציא משרד הביטחון הסורי, ובו נטען כי "ההחלטה של רוסיה לקפל את מערכות ההגנה האווירית מסוג S-300הגיעה, לאחר שהצבא הרוסי טען כי המערכות בשטח מיועדות לאימון ולא לפעולה מבצעית". וכמו כן מאחר וקיים מחסור ברכיבים וחלקי חילוף.

עוד צוין במסמך, כי לאחר קיפול המערכות, הן הועברו לבסיס חמיימים, השוכן ליד לטקיה כדי לשמש את חייל האוויר הרוסי במלחמה באוקראינה. בעקבות כך, פנו הסורים לאיראן וקוריאה הצפונית וביקשו מהם מערכות חלופיות. 

עוד מבחזית החדשות

הדיווח מגיע לאחר שאמש דווח בסוריה, כי חיל האוויר הישראלי תקף באזור דמשק וכי מערכות ההגנה האווירית של הצבא הסורי הופעלו נגד "התוקפנות הישראלית". על פי הדיווח, ישראל תקפה באזור א-סיידה זיינב, דרומית לדמשק. בערוץ אל-חדת' הסעודי דווח כי התקיפה כוונה נגד סוללת הגנה אווירית שהוצבה לאחרונה בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

כמו כן, על פי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה ליד נמל התעופה הבינלאומי של הבירה הסורית. בתקיפה נוספת בחווה הממוקמת בפרבריה הדרומיים של דמשק, נהרס כליל מחסן של חיזבאללה שהכיל נשק וחומרים לוגיסטיים. על פי הדיווחים, כארבעה טילים שוגרו לעבר עמדות של המיליציות האיראניות.

על פי דיווח מרכז המעקב, זוהי התקיפה הישראלית ה-32 בסוריה השנה. עוד נמסר, כי ישראל תקפה במהלך השנה האחרונה כ-89 מטרות, ברובן מבנים, מחסני נשק ותחמושת שגרמו למותם של 83 חיילים.

התקיפה המיוחסת לישראל הלילה, מגיעה כחודש לאחר התקיפה הקודמת שיוחסה לישראל. בתקיפה הקודמת דיווחו בסוריה כי ישראל תקפה כמה אתרים באזורי החוף במדינה. על פי הדיווחים, התקיפות כוונו לאתרים של חיל הים סורי, ששימשו את איראן. בתקיפה נהרגו ארבעה חיילים סורים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים